Σε ένα κατάμεστο Μαρακανά οι Βραζιλιάνοι παρακολούθησαν την τελετή λήξης των 15ων Παραολυμπιακών Αγώνων, στο Ρίο της Βραζιλίας.
Αθλητές και θεατές είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν ένα φαντασμαγορικό υπερθέαμα.
Για έντεκα ημέρες το Ρίο ντε Τζανέιρο φιλοξένησε με επιτυχία τους Παραολυμπιακούς Αγώνες, προκαλώντας ενθουσιασμό στους φιλάθλους.
Κατά την τελετή λήξης οι διοργανωτές σε μία απίστευτη γιορτή μουσικής κατάφεραν να συνδυάσουν ροκ, ποπ, funk, bossa nova, και φυσικά σάμπα.
“Η μεγάλη γιορτή της διαφορετικότητας,” όπως είχε υποσχεθεί ο εκτελεστικός παραγωγός των τελετών στους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες του Ρίο, Φλάβιο Μασάντο.
Ένας κιθαρίστας χωρίς χέρια, τυμπανιστές που δεν μπορούν να ακούσουν και χορευτές με σύνδρομο Down ήταν μεταξύ των εκτελεστών που ξεχώρισαν. Μία συναυλία με στιλ, με τους αθλητές καθισμένους στον αγωνιστικό χώρο , μαζί με τους φιλάθλους που παρακολούθησαν πάνω από 200 παγκόσμια ρεκόρ σε αυτούς Παραολυμπιακούς Αγώνες.
Ένα δραματικό άνοιγμα με δέκα κωφούς τυμπανιστές, σε συνδυασμό με δέσμες φωτός διαφορετικών μεγεθών και χρωμάτων, που έδειχναν τις αλλαγές του ρυθμού. Το θέαμα του Τζόναθαν Μπαστός, να παίζει κιθάρα με τα δάχτυλα των ποδιών του, γέμισε συναισθήματα στο στάδιο. Με τις πωλήσεις των εισιτηρίων να έχουν ξεπεράσει τις προσδοκίες φτάνοντας πάνω από δύο εκατομμύρια, τα βίντεο που έδειχναν τα highlights των Αγώνων πήραν τις πιο δυνατές επευφημίες, αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Ο πρόεδρος της Διεθνής Παραολυμπιακής Επιτροπής (IPC), Σερ Φιλίπ Κράβεν, ανακοίνωσε ότι στον λαό του Ρίο και της Βραζιλίας απονέμεται το βραβείο της το «Παραολυμπιακής Τάξης», την υψηλότερη τιμή σε πρόσωπο ή ομάδα ανθρώπων, που μπορεί να δώσει το Παραολυμπιακό κίνημα. Η IPC επαίνεσε τους βραζιλιάνους για την ατμόσφαιρα στους Αγώνες. Αθλητές χόρεψαν μέσα στην βροχή στο Maracana.
Υπήρξε επίσης ενός λεπτού σιγής για τον 48χρονο Ιρανό ποδηλάτη Μπαχμάν Γκολμπαρνεζάντ σκοτώθηκε μετά από σύγκρουση, στη διάρκεια του αγώνα δρόμου της κατηγορίας C4-5.
Το Τόκιο πήρε τη σκυτάλη με μια μαγευτική τελετή παράδοσης-παραλαβής. Κατ ‘αρχάς, το μοντέλο Γκίμικο, χρησιμοποίησε το προσθετικό πόδι της για να «κλωτσήσει» μία ψηφιακή εικόνα, η ακρωτηριασμένη Κοίτσι ακολούθησε, με μοναδική απεικόνιση μπαλέτου, ενώ η Ακίρα Χιβάμα, με προβλήματα όρασης, έδειξε όπως φαντάστηκε την πόλη από το μυαλό της. Το Τόκιο ετοιμάζεται για τους επόμενους Αγώνες, το Ρίο τους αποχαιρέτησε με σεβασμό στις ανθρώπινες αξίες.