Η Bandai Namco γιορτάζει τα 35 χρόνια του Pac-Man

Πριν από 35 χρόνια κανείς δεν περίμενε ότι το Pac-Man θα γινόταν ένα από τα arcade παιχνίδια-σύμβολα για τόσες πολλές γενιές. Η Bandai Namco, για να γιορτάσει την επέτειο, προσέθεσε μερικά νέα χαρακτηριστικά στο app για iOS και ανανέωσε το interface του.

Η ανανεωμένη version του Pac-Man προσθέτει multiplayer option για πρώτη φορά στο iOS, όπως και νέους λαβυρίνθους και προκλήσεις προς εξερεύνηση. Pro-tips είναι επίσης διαθέσιμα στο παιχνίδι. Το πλήρες παιχνίδι κοστίζει $4,99 για να το κατεβάσετε, αλλά υπάρχει και η δωρεάν έκδοση, Pac-Man Lite [iOS].

Η ιστορία του παιγνιδιού:

Το Pac-Man εμφανίσθηκε πρώτη φορά στις 12 Μαΐου 1980 στην Ιαπωνία με το όνομα «Puck-Man». Το πρώτο αυτό όνομα προέρχεται από την ιαπωνική λέξη «πάκου», η οποία στα ιαπωνικά συμβολίζει το θόρυβο που κάνει κανείς ανοιγοκλείνοντας το στόμα του.

Pac-Man 2

 

Το παιχνίδι δημιουργήθηκε από τον σχεδιαστή Τόρου Ιβατάνι. Το 1981 δημοσιεύτηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες από την Midway με το όνομα Pac-Man, επειδή η επιγραφή «Puck-Man» με ευκολία μπορούσε να μετατραπεί σε υβριστική με απλή αντικατάσταση του γράμματος P σε F. Σαν παιχνίδι όμως ήταν το ίδιο όπως η ιαπωνική έκδοση με μόνη διαφορά ότι τα φαντάσματα δεν λέγονταν άλλο Akabei, Pinky, Aosuke και Guzuta, αλλά Blinky, Pinky, Inky και Clyde.

Ρεκόρ: 

Στις 3 Ιουλίου 1999 ο Μπίλι Μίτσελ πέτυχε ιστορικό ρεκόρ: οδήγησε τον Pac-Man μέσα από όλους τους 256 λαβύρινθους (σταματώντας σε αυτόν του 256 λόγω kill-screen) με το μέγιστο δυνατό σκορ, δίχως να χάσει ούτε μια ζωή. Μάζεψε όλα τα μπόνους και έφαγε όλα τα μπλε φαντάσματα. Το μέγιστο δυνατό σκορ είναι 3.333.360 και λέγεται τέλειο αποτέλεσμα («perfect game»).

Pac-Man 3

Τον Μάιο του 2000 ο Ρικ Φόδεργκιλ πέτυχε δεύτερο τέλειο αποτέλεσμα. Το τρίτο πραγματοποιήθηκε από τον Κρις Άυρα τον Ιούνιο του ίδιου χρόνου. Ο Άυρα πέτυχε συγχρόνως νέο ρεκόρ χρόνου: Κατάφερε να περάσει τον pac-man μέσα από τους 256 λαβύρινθους σε 3 ώρες, 42 λεπτά και 4 δευτερόλεπτα.

Μέχρι σήμερα δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι ο 256ος λαβύρινθος (το kill-screen) είναι καν δυνατό να εκπληρωθεί. Ενώ το αριστερό μέρος της οθόνης δείχνει κανονικό μέρος του λαβύρινθου, στο δεξί υπάρχουν μονάχα γράμματα και σύμβολα δίχως νόημα λόγω αριθμητικής υπερχείλισης (σφάλμα μνήμης). Ο Μίτσελ, ο οποίος λέει πως έφτασε πολλές φορές στο σημείο αυτό, υποσχέθηκε 100.000 δολάρια σε οποιονδήποτε μπορεί να αποδείξει ότι κατάφερε να εκπληρώσει το kill-screen πριν από τις 1 Ιανουαρίου 2000.

Τελευταία έκδοση:

Τον Ιούνιο του 2007 ο σχεδιαστής του παιχνιδιού, Τόιρου Ιουατάνι, ανακοίνωσε την απόσυρσή του έπειτα από 30 χρόνια στη βιομηχανία ηλεκτρονικών παιχνιδιών, παρουσιάζοντας μια νέα έκδοση.

Pac-Man 4

Το νέο παιχνίδι φέρει το όνομα Pac Man Championship Edition’ και σχεδιάστηκε ειδικά για την τελική φάση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Pac Man Xbox 360.

Από τις 6 Ιουνίου 2007 είναι διαθέσιμο για κατέβασμα στην υπηρεσία Xbox Live.