Αντικαθίσταται ο Άρης Σερβετάλης - Θα συνεχιστεί ο «Ρινόκερος» - Ένα καθηλωτικό έργο
Η ανακοίνωση του θεάτρου και λίγα λόγια για το αριστούργημα του Ευγένιου Ιονέσκο.
Η σπουδαία, καθηλωτική πραγματικά παράσταση «Ρινόκερος», θα συνεχιστεί το συντομότερο δυνατόν στο θέατρο Κιβωτός, με νέο πρωταγωνιστή στον κεντρικό ρόλο.
Μετά την αποχώρηση του Άρη Σερβετάλη, ήταν ανοιχτό το ενδεχόμενο να σταματήσει η παράσταση. Ο Άρης Σερβετάλης στην ανακοίνωσή του, με την οποία εξηγούσε τους λόγους αποχώρησής του, υπογραμμίζοντας πως είχε ενημερώσει προκαταβολικά την παραγωγής για ένα τέτοιο ενδεχόμενο, (στην περίπτωση αυστηροποίησης των μέτρων, που θα απέκλειαν τους μη εμβολισμένους θεατές από την παράσταση), είχε επίσης θέσει τον εαυτό του στη διάθεση της παραγωγής, ώστε να βοηθήσει, εάν, όπως και όσο χρειαστεί στην προετοιμασία του αντικαταστάτη του, καθώς αμέσως είχε ζητήσει να αντικατασταθεί, ώστε και η παράσταση του αριστουργηματικού έργου του Ευγένιου Ιονέσκο, να συνεχιστεί και να μην χαθεί καμία εργασία συναδέλφου του, ή άλλου συντελεστή της παράστασης.
Το θέατρο Κιβωτός, είναι πλέον σε συνεννόηση με δημοφιλή πρωταγωνιστή, που πιθανότατα θα αναλάβει τον ρόλο.
Για του λόγου το αληθές, το μεσημέρι της Πέμπτης 25 Νοεμβρίου 2021, η παραγωγή έβγαλε την ακόλουθη ανακοίνωση για τη συνέχιση των παραστάσεων με άλλο ηθοποιό. Το έργο έχει σκηνοθετήσει ο Γιάννης Κακλέας.
Η ανακοίνωση του θεάτρου Κιβωτός για τη συνέχεια παραστάσεων του έργου «Ρινόκερος»
Ως εργαζόμενοι ηθοποιοί στην παράσταση «ΡΙΝΟΚΕΡΟΣ» θα θέλαμε να εκφράσουμε τη λύπη μας για τη διακοπή της παράστασής μας, λόγω της αποχώρησης του συναδέλφου μας Άρη Σερβετάλη.
Παρ’ όλα αυτά, είναι κοινή μας θέση να μην προβούμε σε επικρίσεις εις βάρος κανενός. Έτσι κι αλλιώς ο καθένας μας κρίνεται από τις πράξεις του.
Ούτε θεωρούμε, ότι ως εμβολιασμένοι πολίτες και ηθοποιοί, διαχωριζόμαστε με οποιονδήποτε τρόπο από λοιπούς τυχόν ανεμβολίαστους συμπολίτες μας.
Και παρά το ότι είναι εύλογο να εκφράζει κανείς επιφυλάξεις ως προς τη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης, θεωρούμε ότι η αποχή από την τέχνη μας, η οικειοθελής διακοπή μίας παράστασης, δεν θα μπορούσε να αποτελεί λύση στα μέτρα που επιβάλλει η κυβέρνηση.
Το Θέατρο είναι τόπος επικοινωνίας, ανταλλαγής απόψεων. Είναι τόπος συνάντησης ανθρώπων, σκέψεων, ιδεών .Είναι τόπος που ο δημόσιος λόγος αρθρώνεται και πλάθονται συνειδήσεις. Είναι ένα από τα πιο βασικά κύτταρα της Δημοκρατίας. Γι’ αυτό τα θέατρα σε καιρούς κρίσης πρέπει να μένουν ανοιχτά. Για μας αυτό είναι χρέος μας.
Με αυτές τις σκέψεις, την Τετάρτη, 24 Νοεμβρίου, οι ηθοποιοί της παράστασης συναντηθήκαμε με τον σκηνοθέτη και τον εκπρόσωπο της παραγωγής και αποφασίσαμε ομόφωνα να συνεχιστεί η παράσταση προχωρώντας σε αντικατάσταση.
Η ομάδα του «ΡΙΝΟΚΕΡΟΥ».
Λίγα λόγια για το Έργο
Στον «Ρινόκερο» ο Ιονέσκο εκφράζει όλη την αγωνία του για την πορεία και την μετάλλαξη του ανθρώπινου είδους σε φανατικά, επιθετικά όντα, σε βίαια όργανα μιας ολοκληρωτικής εξουσίας που έχοντας αναπτύξει ως υπέρτατη κοινωνική συμπεριφορά το «ένστικτο της αγέλης» μεταμορφώνει τους ανθρώπους σε άβουλα και καταστροφικά πλάσματα που εκμηδενίζουν και σκοτώνουν το όνειρο για μια κοινωνία ελεύθερη και δημιουργική.
Οι κάτοικοι μιας πόλης μεταμορφώνονται σε ρινόκερους.Τελικά ο μόνος που δεν υποκύπτει σε αυτή τη μαζική μεταμόρφωση είναι ο Μπερανζέ. Μια πανανθρώπινη μορφή που υπερασπίζεται με πάθος τον πολιτισμό, την επιθυμία για ελευθερία και το δικαίωμα του να είναι διαφορετικός.
Ο Ευγένιος Ιονέσκο για το Θέατρο, την Κοινωνία, το Γέλιο, την Φαντασία και τον «Ρινόκερο»
Όπως σημειώνει ο ίδιος ο Ιονέσκο: Ο «Ρινόκερος» ένα έργο που αντιτίθεται σε κάθε μαζική υστερία, σε κάθε επιδημία που καλύπτεται κάτω από τον μανδύα της λογικής και των ιδεών. Είναι ένα έργο που αποκαλύπτει τις κοινωνικές αρρώστιες που με άλλοθι τις ιδεολογίες μεταμορφώνουν τον άνθρωπο σε επιθετικό ζώο.
Η Κοινωνία
Καμία κοινωνία δεν κατάφερε να διώξει την μελαγχολία μας. Κανένα πολιτικό σύστημα δεν μπορεί να μας απελευθερώσει από την οδύνη της ζωής,τον φόβο του θανάτου, την δίψα μας για τελειότητα, την απληστία μας για υλικά αγαθά και την ανάγκη να εκλογικεύουμε τα πάντα.
Πώς να αποδείξεις ένα νόημα εκεί που δεν βρίσκεις κανένα; Πώς να αποδεχτείς την «τάξη» όταν αυτή είναι συνώνυμη με την αγριάδα;
Το Θέατρο
Στα έργα μου προσπάθησα να κάνω ορατά αυτά που κρυβόταν βαθιά μέσα μου: Τον φόβο, την μετάνοια, τις τύψεις,την αποξένωση και την μοναξιά.
Να παίξω με τις λέξεις.
Να προεκτείνω την γλώσσα του θεάτρου.
Το Γέλιο
Μόνο το γέλιο δεν σέβεται κανένα ταμπού. Μόνο το γέλιο αναχαιτίζει την δημιουργία μιας κατάστασης ολοκληρωτισμού. Μόνο το κωμικό μπορεί να μας δώσει δύναμη να αντέξουμε την τραγωδία της ύπαρξης.
Η Φαντασία
Η αληθινή φύση των πραγμάτων, η αλήθεια, μόνο στην φαντασία μπορεί να μας αποκαλυφθεί.
Μια φαντασία που είναι πιο ρεαλιστική από τους ρεαλισμούς.
Ο Ρινόκερος…
Ο «Ρινόκερος» είναι ένα έργο που αντιτίθεται σε κάθε μαζική υστερία, σε κάθε επιδημία που καλύπτεται κάτω από τον μανδύα της λογικής και των ιδεών.
Είναι ένα έργο που αποκαλύπτει τις κοινωνικές αρρώστιες που με άλλοθι τις ιδεολογίες μεταμορφώνουν τον άνθρωπο σε επιθετικό ζώο.
Που τον αποκτηνώνουν και ύστερα τον εγκαταλείπουν σκλάβο του συστήματος.
Η Εμπειρία της Μεταμόρφωσης
Στην πορεία της ζωής μου πάντα μου έκανε μεγάλη εντύπωση αυτό που θα μπορούσε κανείς να ονομάσει «ρεύμα της κοινής γνώμης. Είχα μείνει κατάπληκτος με την αστραπιαία εξάπλωση του. Οι άνθρωποι αφήνουν ξαφνικά τον εαυτό τους να κατακτηθεί από ένα καινούργιο δόγμα, ένα κοινωνικό ρεύμα, μια μόδα, έναν φανατικό τρόπο σκέψης.
Σε τέτοιες στιγμές γινόμαστε μάρτυρες μιας αληθινής πνευματικής μεταβολής.
Δεν ξέρω αν το έχετε προσέξει, μα όταν οι άνθρωποι δεν συμφωνούν με την γνώμη σας, όταν δεν μπορείτε πια να γίνετε κατανοητός στους άλλους, έχετε την εντύπωση πως αντιμετωπίζετε τέρατα – ρινόκερους για παράδειγμα.
Διαθέτουν ένα μείγμα ειλικρίνειας και θηριωδίας που τους επιτρέπει να σας σκοτώσουν με ήσυχη τη συνείδηση.
Και η ιστορία μας έχει αποδείξει τα τελευταία χρόνια ότι οι άνθρωποι που μεταμορφώνονται έτσι, όχι μόνο μοιάζουν με ρινόκερους, αλλά πραγματικά γίνονται ρινόκεροι…