Ο μύθος με το χρυσό φαλλό του θεού που χάρισε στη σύζυγό του ένα γιο που συμβολίζει την πάλη κατά του κακού
Μία ομάδα αρχαιολόγων από την Ισπανία και την Ιταλία σε συνεργασία με το υπουργείο Αρχαιοτήτων της Αιγύπτου, έκαναν μία σπουδαία ανακάλυψη στη νεκρόπολη Σιχ Αμπντ ελ Κούρνα στις δυτικές όχθες, πιο γνωστή ως Θήβα της Αιγύπτου.
Βρήκαν ένα τεράστιο, μεγαλοπρεπή αρχαίο τάφο με πολλές αίθουσες, αναπαράσταση του μυθικού τάφου του Όσιρι, όπως περιγράφεται στους αρχαίους αιγυπτιακούς μύθους. Μέσα στο ταφικό συγκρότημα, οι ερευνητές βρήκαν ένα άγαλμα του Όσιρι και μια αίθουσα, της οποίας οι τοίχοι έφεραν ανάγλυφες παραστάσεις με δαίμονες που κρατούν μαχαίρια.
Ο τάφος έχει όλα τα χαρακτηριστικά του τάφου του Όσιρι όπως περιγράφεται στους αρχαίους αιγυπτιακούς μύθους και έχει μικρότερο μέγεθος από το Οσίρειον που χτίστηκε από τον Αιγύπτιο Φαραώ Σέτι τον Ά στην πόλη Άβυδος, Λούξορ. Οι ερευνητές, βασιζόμενοι σε παρόμοια ευρήματα, πιστεύουν ότι ο τάφος χρονολογείται στην 25η Δυναστεία ( 760-656 π. Χ) ή στην 26η Δυναστεία (672-525 π.Χ ).
Οι δαίμονες
Ο τάφος αποτελείται από μια βασική αίθουσα που στηρίζεται σε πέντε κολόνες. Υπάρχει μία σκάλα που αρχίζει από τον τοίχο που κοιτάζει τον βορρά και κατεβαίνει προς το ταφικό χώρο όπου βρίσκεται η γλυπτή αναπαράσταση του Όσιρι, του θεού των νεκρών, στο κεντρικό θολωτό τέμπλο. Δυτικά του τέμπλου υπάρχει ο ταφικός χώρος με τις ανάγλυφες παραστάσεις του δαίμονα με τα μαχαίρια.
Η επικεφαλής των αρχαιολογικών ανασκαφών, Μαρία Μιλάγκρος Αλβάρεζ Σόσα, είπε ότι οι δαίμονες βρίσκονται εκεί για να προστατεύουν τη σορό του νεκρού.
Απέναντι από το άγαλμα του Όσιρι υπάρχει μια σκάλα 9 μέτρων που οδηγεί σε άλλη αίθουσα. Μέσα σε αυτή την αίθουσα υπάρχει ένα ακόμα πέρασμα 6 μέτρων που κατεβαίνει σε δύο ακόμα δωμάτια από τα οποία οι αρχαιολόγοι δεν έχουν προλάβει ακόμα να απομακρύνουν τα χαλάσματα.
Το περιοδικό Luxor times magazine γράφει πως η παρουσία και ο συμβολισμός του Όσιρι είναι πολύ έντονος μέσα στο ταφικό συγκρότημα.
Μια σκάλα 3,5 μέτρων που οδηγεί στον ταφικό χώρο με μια οροφή 4 μέτρων και μια άλλη σκάλα που οδηγεί απευθείας στο άγαλμα του Όσιρι που βρίσκεται σε υψηλότερο επίπεδο και συνεπώς απομονωμένο από τα υπόλοιπα μέρη του τάφου αλλά και το ίδιο το άγαλμα του Όσιρι, ο άδειος διάδρομος που το περιβάλλει και συμβολίζει ένα κανάλι νερού, ο αναμενόμενος ταφικός χώρος κάτω από το άγαλμα, όλα οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ο νεκρός που τιμάται εκεί είναι ο Όσιρις.
Μέρος του τάφου είχε αρχικά ανακαλυφθεί από τον αρχαιολόγο Φίλιπ Βίρεϊ τη δεκαετία του 1880 και από τις αρχές του 20ου αιώνα είχαν γίνει προσπάθειες να σχεδιαστεί το εσωτερικό του τάφου.
Όμως όλα αυτά ήταν εικασίες μέχρι πρόσφατα, οπότε η αρχαιολογική σκαπάνη έφερε στο φως τον μεγαλοπρεπή τάφο.
Οι αρχαιολόγοι θα συνεχίσουν να ερευνούν τις αίθουσες και θα εντείνουν τις εργασίες απομάκρυνσης των χαλασμάτων από τις δυο αίθουσες. Η Αλβάρεζ Σόσα θεωρεί τον τάφο σπουδαίο εύρημα ακριβώς επειδή πρόκειται για μνήμα αφιερωμένο στον θεό των νεκρών.
Σύμφωνα με την αιγυπτιακή μυθολογία, ο Όσιρις ήταν θεός του Κάτω Κόσμου και έχασε την ζωή του από τον Σετ, θεό των καταιγίδων, της ταραχής και της βίας.
Ο μύθος με τον χρυσό φαλλό του θεού
Στη συνέχεια ο Σετ έβαλε τον Όσιρι σε ένα φέρετρο και τον πέταξε στον Νείλο.
Η Θεά Ίσις της αιγυπτιακής μυθολογίας που ήταν σύζυγος του Όσιρι, βρήκε τη σορό, αλλά τότε ο Σετ διαμέλισε το σώμα και το ξαναέριξε στον Νείλο. Η Ίσιδα μάζεψε τα μέλη και τα συναρμολόγησε με επίδεσμο.
Τότε ο Όσιρις, με αυτή την μορφή, ταξίδεψε με μια βάρκα στον κάτω κόσμο και έγινε θεός των νεκρών.
Το μόνο κομμάτι που δεν βρήκε η Ίσις ήταν το πέος του επειδή το είχαν φάει τα ψάρια.
Η Ίσις έφτιαξε έναν χρυσό φαλλό και με μάγια κατάφερε να επαναφέρει στη ζωή τον Όσιρι για πολύ λίγο.
Έτσι, κατάφερε να μείνει έγκυος από τον Όσιρι προτού εκείνος επιστρέψει στον Κάτω Κόσμο.
Αργότερα η Ίσις γέννησε τον Ώρο, ο οποίος συμβολίζει την νέα αρχή και την πάλη κατά του κακού.
Πηγή: http://www.mixanitouxronou.gr/