της Λήδας Πιμπλή
Ότι τα κολάζ του Ματίς συγκαταλέγονται ανάμεσα στα πλέον δημοφιλή έργα μοντέρνας τέχνης, το γνωρίζαμε. Φταίει η επίπλαστη «ευκολία» τους και η ναΐφ αμεσότητά τους που τα τοποθετούν ανάμεσα στα ακίνδυνα και στα κατανοητά. Αν στα παραπάνω χαρακτηριστικά προσθέσει κανείς και την αισιοδοξία την οποία αποπνέουν, το αποτύπωμα μιας ηλιόλουστης ημέρας δίπλα στη Μεσόγειο, το σουξέ είναι εξασφαλισμένο.
«Έσκισε», λοιπόν, η έκθεση με τα κολάζ της ύστερης περιόδου του Ματίς στην Tate Modern του Λονδίνου, σε σημείο να ανακηρυχθεί η πιο πετυχημένη στην ιστορία της πινακοθήκης. Ουρές τα πλήθη περίμεναν υπομονετικά για να πάρουν μια τζούρα από το καθαρό αεράκι του μυαλού το Ματίς. Στο τέλος, τον Σεπτέμβριο, οι διοργανωτές τα μάζεψαν και μετέφεραν την πραμάτεια τους στη Νέα Υόρκη, στον έτερο ναό της μοντέρνας τέχνης, το ΜοΜΑ, όπου η έκθεση θα παραμείνει ανοιχτή στο κοινό ως αρχές του Φεβρουαρίου (8/2/15). Και έπεται συνέχεια…
Διότι 13 Ιανουαρίου θα κάνει πρεμιέρα σε επιλεγμένες κινηματογραφικές αίθουσες στις ΗΠΑ η ταινία «Henri Matisse: The Cut-Outs», βασισμένη στην έκθεση. Πρόκειται για ένα ντοκιμαντέρ διάρκειας 90 λεπτών –το πρώτο στο είδος του- που σκοπό έχει να δώσει τη δυνατότητα σε όλους να «επισκεφτούν» την έκθεση χωρίς να χρειαστεί να ξεσπιτωθούν.
Οι δημιουργοί της ταινίας, η εταιρεία παραγωγής Fathom Events, είναι οι ίδιοι που συνέλαβαν και υλοποίησαν την ιδέα της ζωντανής μετάδοσης παραστάσεων όπερας από τη Metropolitan Opera σε κινηματογραφικές αίθουσες στα μεγαλύτερα αστικά κέντρα των ΗΠΑ. Και οι συμπαραγωγοί, η Seventh Art Productions, είναι οι εμπνευστές του «Leonardo Live» που βασίστηκε στην ομότιτλη και άκρως επιτυχημένη έκθεση που πραγματοποιήθηκε στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου.
Το «Henri Matisse: The Cut-Outs» θα ακολουθήσουν μέσα στο 2015 δύο ακόμα παραγωγές βασισμένες σε δύο μεγάλες εκθέσεις, για τον Ρέμπραντ και τον Βαν Γκονγκ, που αναμένεται να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον των Ευρωπαίων φιλότεχνων μέσα στη χρονιά που έρχεται.
Πηγή: tospirto.net
http://tospirto.net/art/news/20685