Μετά τις παγωμένες σκηνές, απαγόρευσαν τις φωτογραφίες στην Μόρια

Τραγική είναι η κατάσταση για τρίτη  μέρα στα κέντρα φιλοξενίας της χώρας, όπου η θερμοκρασία κατεβαίνει κάτω από το μηδέν και οι άνθρωποι παγώνουν από το κρύο.

Μετά το σάλο με τις “θαμμένες” σκηνές έρχεται η προκλητική απαγόρευση λήψης φωτογραφιών από τις αρμόδιες αρχές πιστεύοντας ότι με αυτόν τον τρόπο θα περιορίσουν την κατακραυγή.

Παρόλα αυτά,  εκατοντάδες άνθρωποι παραμένουν εκτεθειμένοι στο κρύο και στο χιόνι, αφού ο χιονιάς και η κακοκαιρία που πλήττουν την χώρα μας έπληξαν και τη Λέσβο. Το χιόνι στον καταυλισμό κάλυψε τα πάντα και όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες κάλυψε και τις καλοκαιρινές σκηνές στις οποίες πρόσφυγες και μετανάστες προσπαθούν να προστατευτούν. Την επομένη του χιονιά, ο ήλιος που βγήκε μετέτρεψε το χιόνι σε πάγο, καθώς το κρύο ήταν τσουχτερό, με αποτέλεσμα οι άνθρωποι αυτοί, που κινδυνεύουν από κρυοπαγήματα ζώντας έξω στην παγωνιά, τώρα να έχουν να αντιμετωπίσουν ακόμα μία δυσκολία. Καθώς οι περισσότεροι προέρχονται από περιοχές που δεν είναι συνηθισμένα τέτοια καιρικά φαινόμενα, δεν γνωρίζουν πώς να κινηθούν πάνω στο παγωμένο, και πολύ επικίνδυνο, έδαφος!

Το σοκαριστικό βίντεο δείχνει τον καταυλισμό των προσφύγων καλυμμένο από το χιόνι:


Εν τω μεταξύ σήμερα χιονίζει πάλι από το πρωί στη Λέσβο, με τις συνθήκες κατά διαστήματα να γίνονται ακραίες.

Γυναίκες και παιδιά και άλλα ευάλωτα άτομα ζεσταίνονται σε δύο μεγάλες σκηνές της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες στις οποίες λειτουργεί ένα σύστημα θέρμανσης. Οι υπόλοιποι, κυρίως Αφρικανοί άνδρες, ζουν στην πλειονότητά τους στο ανατολικό και στο βόρειο τμήμα του καταυλισμού σε καλοκαιρινές σκηνές σκεπασμένες από τέντες, θαμμένες κυριολεκτικά στον πάγο, με μόνη «προστασία» κουβέρτες που τους έχουν διανεμηθεί!

Σε υπαίθριες φωτιές καίνε ό,τι μπορεί να καεί και κυρίως ξυλεία από τα γύρω ελαιοκτήματα ενώ προσπαθούν και να μαγειρέψουν σε αυτές τις φωτιές κάτι πέραν του προσφερόμενου συσσιτίου.

Στο μεταξύ, η κατάσταση αυτή έχει ανησυχήσει τις οργανώσεις γιατρών που επιχειρούν στο κέντρο, αφού ήδη άρχισαν να προσέρχονται ασθενείς με πόνους στους μύες και στα κόκκαλα λόγω του έντονου ψύχους.

Όπως έγινε γνωστό την Κυριακή, άλλα 119 άτομα αναμένεται να μεταφερθούν τις επόμενες μέρες από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες με έξοδα του Οργανισμού στη ηπειρωτική Ελλάδα από τη Λέσβο, προκειμένου να συνεχίσουν εκεί τη διαδικασία ασύλου. Στόχος να απελευθερωθούν χώροι σε πλαστικές μεγάλες σκηνές ώστε να μετακινηθούν εκεί κάποιοι από αυτούς που σήμερα ζουν στις καλοκαιρινές σκηνές. Φυσικά κάτι τέτοιο, η κατάργηση δηλαδή των καλοκαιρινών σκηνών δεδομένων των συνεχιζόμενων μικρών έστω αφίξεων αλλά και του υπερπληθυσμού που επικρατεί στον καταυλισμό της Μόριας δεν είναι δυνατόν να επιτευχθεί.

Όπως τονίζει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, αξίζει να αναφερθεί ότι την Κυριακή στον καταυλισμό της Μόριας υπήρχαν αυστηρά μέρα ασφαλείας ενώ αστυνομικοί απαγόρευαν τη φωτογράφιση του καταυλισμού ακόμα και απ’ έξω.

Τέλος, σημειώνεται ότι από χθες, στο κάτω κάστρο της πόλης, μέσα στον πύργο, εγκαταστάθηκαν ξανά ομάδες Αφρικανών μεταναστών που διέφυγαν από τον καταυλισμό της Μόριας και οι οποίοι με μεγάλες φωτιές προσπαθούν να ζεσταθούν. Μέσα δε στις πολεμίστρες τοποθέτησαν ξανά σκηνές για την όσο το δυνατόν καλύτερη προστασία τους από τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες.

Το να μείνουν λίγοι άνθρωποι, δηλαδή αν έχεις 10.000 και κατόρθωσες να βολέψεις 9.000 και σου έχουν μείνει 1000, το πρόβλημα παραμένει, αλλά έχεις καταφέρει κάτι, σχολίασε το πρωί της Δευτέρας μιλώντας στον Σκάι, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Κυρίτσης, προσθέτοντας πως «πάντα προσπαθείς να κάνεις 10 και κάνεις τα 8».

Ο κύριος Κυρίτσης μάλιστα, εκφράζοντας την ικανοποίησή του για το έργο της κυβέρνησης, δήλωσε ακόμα πως «το αν είναι 1000 ή 100, στο ζήτημα της ανθρωπιάς δεν κάνει διαφορά, αλλά στο διοικητικό έχει διαφορά».

Σύμφωνα πάντως με τους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα, στον καταυλισμό της Μόριας ζουν σήμερα περισσότεροι από 2.500 άνθρωποι σε σκηνές. Από τον επίσημο λογαριασμό της Οργάνωσης στο Twitter ανέβηκε και μια φωτογραφία, που δείχνει τις καλυμμένες με τέντες σκηνές, όπου προσπαθούν να ζήσουν οι άνθρωποι αυτοί με τα μικρά παιδιά τους.