Οι πρώτες κινηματογραφικές πρεμιέρες του Φεβρουαρίου

Από την Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου το συγκλονιστικό μυθιστόρημα της Ιρλανδής Έμα Ντόναχιου, βασισμένο στην σοκαριστική υπόθεση Φριτσλ, παίρνει σάρκα και οστά στη μεγάλη οθόνη και όπως πολλοί θεωρούν, αναμένεται να δώσει και το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου στην Μπρι Λάρσον. Παράλληλα, τρεις ελληνικές παραγωγές κάνουν την επίσημη πρώτη τους στις ελληνικές αίθουσες και μεταξύ αυτών βρίσκεται η πρώτη ελληνική, μεγάλου μήκους, 3D ταινία δια χειρός Χρήστου Δήμα.

Αναλυτικά, οι έξι νέες ταινίες που κυκλοφορούν στις ελληνικές αίθουσες έχουν ως εξής:

Το Δωμάτιο

Βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Έμα Ντόναχιου (εκδόσεις Ψυχογιός), η οποία έχει διασκευάσει και το σενάριο της ταινίας, με τέσσερις υποψηφιότητες για Όσκαρ (Καλύτερης Ταινίας, Καλύτερης Σκηνοθεσίας, Καλύτερου Διασκευασμένου Σεναρίου, Α’ Γυναικείου Ρόλου για την Μπρι Λάρσον).
Ο Τζακ είναι ένα ζωηρό πεντάχρονο αγόρι που ζει με τη Μαμά του. Εκείνη τον φροντίζει, τον προστατεύει, παίζει μαζί του και του διηγείται ιστορίες. Κάθε άλλο παρά φυσιολογική είναι όμως η ζωή τους, καθώς ζουν σε ένα μικρό χώρο χωρίς παράθυρα – το Δωμάτιο. Η Μαμά έχει δημιουργήσει έναν ολόκληρο κόσμο μέσα σε αυτά τα δέκα τετραγωνικά για το Τζακ. Όσο η περιέργεια του μικρού αγοριού όμως μεγαλώνει, τόσο πιο εύθραυστη γίνεται εκείνη. Μαζί θα προσπαθήσουν να αποδράσουν για να έρθουν αντιμέτωποι με κάτι ακόμη πιο τρομακτικό: τον αληθινό κόσμο.
Η ιστορία βασίζεται στην υπόθεση Φριστλ, την σοκαριστική ιστορία εγκλεισμού και σεξουαλικής κακοποίησης της Ελίζαμπεθ Φριτσλ από τον πατέρα της, Γιόζεφ Φριτσλ.

7 Θυμοί
Ο Χρήστος Βούπουρας, ύστερα από χρόνια απουσίας, επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη, παραδίδοντας στο κοινό μια ταινία δρόμου ψυχικού και πραγματικού, όπως συνηθίζει να τη χαρακτηρίζει. Σε αυτή θα παρακολουθήσουμε στιγμιότυπα από την καθημερινότητα 7 διαφορετικών ατόμων, 7 θυμών, που ενώ φαντάζουν διαφορετικοί, ενώνονται σε μια κεντρική υπαρξιακή αναζήτηση.
Ο Πέτρος, αρχαιολόγος στο επάγγελμα, βιώνει την απογυμνωμένη ελληνική παράνοια στο κέντρο της Αθήνας. Από επιλογή ή από σύμπτωση έρχεται σε επαφή με ανθρώπους «διαφορετικούς»: Έναν άραβα μετανάστη, που έρχεται στην Ελλάδα, σε μια χώρα «απίστων», αποφασισμένος να την κατακτήσει, χωρίς κανένα ηθικό φραγμό. Μια ελληνογαλλίδα τσελίστα, που κουβαλά την αγωνία της αλκοολικής μητέρας της. Έναν νεαρό αλβανό πιανίστα που φέρει την κατάρα της ευφυΐας και της προσωπικής του θεότητας. Έναν έλληνα μετανάστη, που επαναπατρίζεται, άπατρις πλέον. Έναν διευθυντή τράπεζας, που πιστεύει ότι όλα εξαγοράζονται ακόμα και η αγάπη. Έναν αστυνομικό της πεζής περιπολίας που φτιάχνει μια δική του ιστορικοπολιτική πραγματικότητα. Η επαφή του Πέτρου με αυτούς τους ανθρώπους είναι κατ’ αρχήν εμπειρία τραυματική. Για κάθε μια απ’ αυτές τις σχέσεις ο Πέτρος θα καταβάλει και ένα αντίτιμο. Μερικές φορές υλικό, άλλες ψυχικό. Κάποτε και τα δύο….

Μαγικός Καθρέφτης

Η πρώτη τρισδιάστατη ελληνική ταινία ταξιδεύει τους θεατές μαζί με τους ήρωες της ταινίας στο χώρο και το χρόνο, όχι μια, ούτε δύο, αλλά τρεις φορές.
Οι πρωταγωνιστές Μάκης Παπαδημητρίου, Ζέτα Δούκα, Αθηνά Οικονομάκου, Ελένη Κοκκίδου, Τάκης Παπαματθαίου, Δημήτρης Ήμελλος, Λευτέρης Ελευθερίου και Κώστας Κόκλας ταξιδεύουν από τη σύγχρονη εποχή μέχρι την αρχαία Ελλάδα και πάλι πίσω, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Χρήστου Δήμα (Νήsos) σε μια κωμική περιπέτεια, με ευτράπελα, παρεξηγήσεις, και πολλά πηγαινέλα ανάμεσα στις χιλιετίες.
Το πρωί έφορος αρχαιοτήτων, το απόγευμα υπάλληλος σε συνεργείο αυτοκινήτων. Αυτή είναι η πληκτική καθημερινότητα του 35χρονου Κλεάνθη (Μάκης Παπαδημητρίου). Από τη μέρα που θα ανακαλύψει έναν «μαγικό καθρέφτη» (Κώστας Κόκλας) που πραγματοποιεί και τα πιο τρελά όνειρα, ο Κλεάνθης αρπάζει την ευκαιρία να ζητήσει αυτά που θα αλλάξουν τη ζωή του για πάντα. Έχει μάλιστα τη δυνατότητα να επαναδιατυπώσει την ευχή του όσες φορές θέλει. Οι επιθυμίες του θα εκπληρωθούν, όμως αυτό δεν είναι αρκετό. Υπάρχει πάντα κάτι που του διαφεύγει και ο Κλεάνθης δεν μπορεί να βρει την πραγματική ευτυχία πουθενά. Ή τουλάχιστον έτσι νομίζει.

Ο Θεός δεν μοιράζει καραμέλες
Στο ντοκιμαντέρ του Βαγγέλη Καλαμπάκα παρακολουθούμε την καθημερινή ζωή των παιδιών σε ένα ορφανοτροφείο στην Αιθιοπία.
Στη σημερινή Αιθιοπία των 85 εκατομμυρίων, πάνω από πέντε εκατομμύρια παιδιά είναι ορφανά. Αρκετές χιλιάδες από αυτά μεγαλώνουν σε ορφανοτροφεία και παρεμφερή ιδρύματα, μέχρι να ενηλικιωθούν ή να βρουν θετούς γονείς.
Μεταφερόμαστε πίσω από τις κλειστές πόρτες ενός χριστιανικού ορφανοτροφείου στην πρωτεύουσα Αντίς Αμπέμπα, για να παρακολουθήσουμε την καθημερινή ζωή των μικρών τροφίμων του. Πενήντα περίπου παιδιά κάθε ηλικίας, από βρέφη ως έφηβοι, δέχονται τη μητρική φροντίδα βρεφοκόμων, νοσοκόμων και εθελοντριών παράλληλα με την αυστηρή θρησκευτική κατήχηση. Η ταινία εξερευνά το σύνθετο χαρακτήρα αυτής της πολύ ιδιαίτερης κοινότητας, βασισμένη αποκλειστικά στην παρατήρηση, χωρίς σχολιασμό ή συνεντεύξεις. Μέσα από αυτή την εξερεύνηση αναδεικνύονται οι σχέσεις μεταξύ του προσωπικού και των παιδιών, οι σχέσεις μεταξύ των ίδιων των παιδιών, ο τρόπος που αντιλαμβάνονται τη διαφορετικότητα, καθώς και ο καθοριστικός ρόλος που αποκτά η θρησκεία στη ζωή και την εκπαίδευσή τους μέσα σ’ αυτό το «σπίτι» μακριά απ’ το σπίτι.

Γαλιλαίος

Ο Μπέρτολτ Μπρεχτ, ο αναμορφωτής του σύγχρονου θεάτρου καταγράφει με ρεαλιστικό και ταυτόχρονα ποιητικό τρόπο τη σύγκρουση του Γαλιλαίου με την Ιερά Εξέταση.
Ο βραβευμένος με BAFTA και Χρυσό Φοίνικα, Τζόζεφ Λόζι, μεταφέρει κινηματογραφικά το μεγάλο έργο του Μπρεχτ με πρωταγωνιστή τον εξαιρετικό Τοπόλ.
Ίσως ένα από τα οικουμενικότερα έργα του Μπρεχτ, το οποίο αναφέρεται στη ζωή του μεγάλου Ιταλού επιστήμονα, που έζησε τον 17 αιώνα στην Ιταλία και έθεσε τις βάσεις της σύγχρονης επιστήμης. Ο μεγάλος Ιταλός αστρονόμος, μαθηματικός και φυσικός, Γαλιλαίος, επιβεβαιώνει την θεωρία του Κοπέρνικου, αποδεικνύοντας ότι η Γη στρέφεται γύρω από τον Ήλιο και δεν αποτελεί το κέντρο του σύμπαντος. Η τόσο ριζοσπαστική αυτή απόκλιση από τη μέχρι τότε υφιστάμενη θεωρία, οδηγεί τον Γαλιλαίο στην Ιερά Εξέταση. Ο θεμελιωτής της σύγχρονης επιστήμης, αποκηρύσσει την θεωρία του, και συνεχίζει την πληθωρική πνευματική του δραστηριότητα μέχρι το τέλος της ζωής του, σε κατ’ οίκον περιορισμό.

Οι Πενήντα Αποχρώσεις του Μαύρου

Οι συντελεστές των Scary Movie και White Chicks επιστρέφουν με την παρωδία του 50 Αποχρώσεις του Γκρι και τις καυτές, γαργαλιστικές και ξεκαρδιστικές εκπλήξεις του μυστηριώδους playroom του κύριου Μπλακ.
Ο γοητευτικός πολυεκατομμυριούχος Κρίστιαν Μπλακ είναι ο άνθρωπος που θα μυήσει τη ντροπαλή φοιτήτρια Χάνα Στιλ στον έρωτα, όταν η τελευταία τον γνωρίσει για να του πάρει συνέντευξη που θα δημοσιευτεί στην εφημερίδα της σχολής της. Το φαινομενικά αταίριαστο ζευγάρι προχωρά τη σχέση του, παρά τα «ιδιαίτερα» σεξουαλικά γούστα του Κρίστιαν και τις φτωχές του επιδόσεις στο κρεβάτι, αλλά και την ανήκουστη γελοιότητα που τους βομβαρδίζει από την πλευρά της ρατσίστριας μητέρας του, του φοβερά προικισμένου αδελφού του, αλλά και της ασυγκράτητης συγκατοίκου της Χάνα.

Πηγή: in.gr