«Το Σώσε»: 27 Οκτωβρίου το βράδυ, δείτε ζωντανά στο διαδίκτυο την παράσταση της Στέγης
Η Στέγη πρωτοπορεί και παρουσιάζει σε ζωντανή αναμετάδοση στο διαδίκτυο την παράσταση «Το σώσε» που αυτή την εποχή παρουσιάζεται στην κεντρική της σκηνή.
Ενα υπέροχο νέο, για όσους δεν μπορούν να βρεθούν στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση και θα ήθελαν να δουν την εξαιρετική φάρσα που ετοίμασε ο Εκτορας Λυγίζος
Στις 27 Οκτωβρίου στις 20:30 συντονιστείτε στο sgt.gr. Ό,τι είναι να πάει λάθος, θα πάει! Μια κλασική βρετανική φάρσα ανεβαίνει ως ένας ύμνος στο λάθος. Η παράσταση θα μεταδοθεί με υπέρτιτλους στα αγγλικά.
Το έργο
Καλώς ήρθατε στα παρασκήνια μιας θεατρικής παράστασης,εκεί όπου κάθε προσπάθεια εκλογίκευσης ακυρώνεται. Εκεί όπου τα σκοτεινά ένστικτα αναδύονται και οι ρόλοι, σαν ζόμπι, καταβροχθίζουν τους ηθοποιούς. Όλα μπερδεύονται: σκηνή, παρασκήνια, ρόλοι, ηθοποιοί, τσεκούρια, σαρδέλες, εσείς κι εμείς. «Μπαίνουμε απ’ τις πόρτες – βγαίνουμε απ’ τις πόρτες. Τι είναι η φάρσα; Αυτό. Τι είναι το θέατρο; Αυτό. Και η ζωή, δηλαδή, τι είναι; Αυτό.»
Αυτά ακούμε στο Το Σώσε (1982) του Michael Frayn που έχει αποσπάσει βραβεία Olivier, London Evening Standard, Drama Desk και Outer Critics Circle.
Πέντε χρόνια μετά το Room Service, ο Έκτορας Λυγίζος επιστρέφει στη Στέγη, σκηνοθετεί ένα εκλεκτό σύνολο ηθοποιών (Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Μιχάλης Κίμωνας, Γιάννης Κλίνης, Σοφία Κόκκαλη, Έμιλυ Κολιανδρή, Άννα Μάσχα, Άρης Μπαλής, Αρετή Σεϊνταρίδου) και, ταυτόχρονα, παίζει τον ρόλο του σκηνοθέτη στην κλασική βρετανική φάρσα που μας βάζει μέσα στα παρασκήνια ενός θεάτρου, καλώντας μας να αναρωτηθούμε: «Τι γίνεται, όταν όλα πάνε στραβά;».
Σε ένα επιβλητικό σκηνικό-ανθρώπινη κυψέλη, που βουίζει από τις προσβολές και τις παρεξηγήσεις, οι ηθοποιοί ξεχνούν τα λόγια τους, ο σκηνοθέτης ωρύεται, τα κοστούμια ξηλώνονται, ενώ οι σαρδέλες, τα τσεκούρια και οι ανθοδέσμες βρίσκονται πάντα στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή…
Θέατρο μέσα στο θέατρο, φάρσα μέσα στη φάρσα, γκάφα πάνω στην γκάφα. Μια παράσταση με ιλιγγιώδεις ρυθμούς από έναν σκηνοθέτη που μας προειδοποιεί: «Το παρασκήνιο, ο κατεξοχήν χώρος της καταστροφής και του χάους, καταλαμβάνει εδώ τη σκηνή. Επεκτατικό και αδηφάγο…».
Συντονιστείτε!