“Χάθηκε μια ευκαιρία να δείξουμε ότι αλλάζουμε νοοτροπία” αναφέρει μεταξύ άλλων σε επιστολή της η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Άννα Βαγενά, κατηγορώντας την υπουργό Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου, ότι δε μοίρασε σωστά τις επιχορηγήσεις.
Πριν από δύο ημέρες το υπουργείο Πολιτισμού έδωσε στη δημοσιότητα τη λίστα με τους 80 θιάσους που θα μοιραστούν το ποσό του 1 εκατ. ευρώ, ως επιχορήγηση. “Δυστυχώς, η φιλοσοφία της κατανομής των επιχορηγήσεων είναι ίδια με αυτή του παρελθόντος” γράφει στην επιστολή της η κα Βαγενά.
Αναλυτικά:
«Ανοιχτή επιστολή
Προς την Αξιότιμη Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού
κ. Λυδία Κονιόρδου
Αγαπητή Λυδία,
Διάβασα την κατανομή των επιχορηγήσεων που δόθηκαν από το Υπουργείο Πολιτισμού στα επαγγελματικά θεατρικά σχήματα του ελεύθερου θεάτρου για τη χειμερινή θεατρική περίοδο 2017-2018.
Γνωρίζεις ότι υποστήριξα με θέρμη αυτή σου την πρωτοβουλία, γιατί πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντική. Διαβάζοντας, όμως, την κατανομή των ποσών ανάμεσα στα επιλεχθέντα σχήματα, θα ήθελα να σου εκφράσω κάποιες σκέψεις μου.
Δυστυχώς, η φιλοσοφία της κατανομής των επιχορηγήσεων είναι ίδια με αυτή του παρελθόντος. Έχω τεράστια πείρα πάνω στο θέμα, διότι επί τριάντα και πλέον χρόνια, από τότε που ξεκίνησε ο θεσμός των επιχορηγήσεων, έχω κάνει αναρίθμητες αιτήσεις, στην αρχή για λογαριασμό του “Θεσσαλικού Θεάτρου” και αργότερα για το θέατρο “Μεταξουργείο” και γνωρίζω καλά τη λογική των εκάστοτε επιτροπών. Κατέτασσαν πάντα τα επιχορηγούμενα σχήματα σε κατηγορίες, την α’ κατηγορία με αυτούς που είχαν πάντα την εύνοια και έπαιρναν τεράστια ποσά και των άλλων, που ανήκαν στην β’ ή γ’ κατηγορία και ήταν πάντα αδικημένοι.
Το ίδιο, δυστυχώς, ισχύει και με τη φετινή απόφαση. Δεν μπορώ, για παράδειγμα, να καταλάβω γιατί το “Νέο Ελληνικό Θέατρο” του Γιώργου Αρμένη ή το θέατρο “Σφενδόνη” της Άννας Κοκκίνου κατατάσσονται στη β’ ή γ’ κατηγορία των επιχορηγούμενων. Αυτό είναι ένα από τα πολλά παραδείγματα που θα μπορούσα να αναφέρω.
Κατά τη γνώμη μου, έπρεπε σε αυτή την πρώτη προσπάθεια επαναλειτουργίας του θεσμού να δοθεί μεγαλύτερη στήριξη σε νέα πρόσωπα και νέες δυνάμεις του θεάτρου μας. Κρίμα που χάθηκε μία ωραία ευκαιρία να δείξουμε ότι αλλάζουμε νοοτροπία. Όχι πάλι οι ίδιοι και οι ίδιοι.
Με εκτίμηση,
Άννα Βαγενά».