Κι όμως! Έλληνας εφοπλιστής πληρώνει την Αλαμουντίν για τις υπηρεσίες της στη διεκδίκηση των Γλυπτών του Παρθενώνα
Από την εποχή που η αείμνηστη Μελίνα Μερκούρη έθεσε ξεκάθαρα το αίτημα για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα, ο αγώνας αυτός είχε πολλές διακυμάνσεις και στην πορεία ατόνισε.
Όμως από την στιγμή που στην υπόθεση ενεπλάκη το όνομα της διάσημης δικηγόρου και συζύγου του αστέρα του Χόλιγουντ Τζορτζ Κλούνεϊ, Αμάλ Αλαμουντίν, το διεθνές ενδιαφέρον για το ελληνικό αίτημα αναζωπυρώθηκε. Είναι γεγονός ότι από την επίσκεψή της στην Αθήνα τον περασμένο Οκτώβριο, το ζήτημα έχει απασχολήσει κατ’ επανάληψη τον Διεθνή Τύπο.
Ωστόσο, ούτε η κ. Αλαμουντίν ούτε κανείς άλλος από τους συνεργάτες της προσφέρουν τις υπηρεσίες τους αφιλοκερδώς. Το κόστος των υπηρεσιών της κ. Αλαμουντίν, αλλά και των: Τέφρι Ρόμπερτσον και Νόρμαν Πάλμερ, όπως συμφωνήθηκε με τον τότε Υπουργό Πολιτισμού, Κωνσταντίνο Τασούλα, προσέγγισε τα 200.000 ευρώ , σύμφωνα με την Καθημερινή.
Πριν από λίγο καιρό έγινε γνωστό ότι το κόστος ανέλαβε να καλύψει Έλληνας εφοπλιστής, ο οποίος έθεσε ως μοναδικό όρο να μην αποκαλυφθεί ποτέ η ταυτότητά του, ούτε καν στους τρεις δικηγόρους.
Ακόμη και στο συμβόλαιο, το οποίο υπέγραψε η ελληνική πλευρά για την εκπόνηση της νομικής μελέτης για λογαριασμό του Έλληνα εφοπλιστή, δεν αναφέρεται πουθενά το όνομά του. Στην τελευταία σελίδα μόνο σημειώνουν οι δικηγόροι ότι ο εντολέας τους είναι ένας «Ανεξάρτητος, πατριώτης χορηγός, του οποίου τα γενναιόδωρα κίνητρα είναι να στηρίξει και να προωθήσει τα συμφέροντα και τους στόχους της Ελλάδος στο θέμα της επανένωσης των γλυπτών του Παρθενώνα».
Σύμφωνα με την Καθημερινή, πρόκειται για έναν 80χρονο εφοπλιστή, που ζει μεταξύ Αθήνας, Λονδίνου και Ελβετίας και εδώ και δεκαετίες στηρίζει πολλές και διαφορετικές προσπάθειες και δράσεις στην Ελλάδα, εντελώς αθόρυβα.
Ανάμεσα σε αυτές, το κόστος για να παίξει στην Ελλάδα μία διάσημη ορχήστρα του εξωτερικού ή για την αναστύλωση σε βυζαντινό εκκλησάκι στη Βόρεια Ελλάδα, με την παράκληση να κυματίζει πάντα η ελληνική σημαία σε αυτό.