Για τη Σταυρούλα, ένας απλός έλεγχος ρουτίνας έμελλε να σημάνει την αρχή μιας περιπέτειας υγείας.
Πίσω στο 2014, είχε έρθει η ώρα να κάνει το καθιερωμένο ετήσιο check up της. Στο πλαίσιο αυτό, επισκέφθηκε και τον γυναικολόγο της, δρ. Αλέξανδρο Καλογερόπουλο, για έναν ολοκληρωμένο έλεγχο. Τότε χτύπησε το πρώτο «καμπανάκι» — ένα μικρό εύρημα στον υπέρηχο έκανε τον γιατρό να ζητήσει μαστογραφία. Αυτή η δεύτερη εξέταση ήταν η αρχή της περιπέτειας της Σταυρούλας: καρκίνος.
«Σ’ εκείνο το πρώτο τηλέφωνο που έμαθα τη διάγνωση, έχασα τη γη κάτω από τα πόδια μου», εξομολογείται. Ήταν, όμως, η μοναδική στιγμή «αδυναμίας» που επέτρεψε στον εαυτό της. Από εκεί και πέρα, ξεκίνησε η «μάχη».
Η Σταυρούλα πήγε στον Άγιο Σάββα για να υποβληθεί στην πρώτη χειρουργική επέμβαση. Εκεί, ήρθε αντιμέτωπη με μια απρόσμενη εξέλιξη: η ταχυβιοψία βγήκε αρνητική. «Ο γιατρός σου έκανε λάθος, πρόκειται απλώς για μια κύστη», της είπαν. Ο προβληματισμός κράτησε μόλις μερικές ημέρες. Έναν μήνα μετά, η τελική βιοψία επιβεβαίωσε τον καρκίνο.
Οι θεραπευτικές επιλογές και η γενναία απόφαση
Τα επόμενα βήματα ήταν σχεδόν προδιαγεγραμμένα. Η Σταυρούλα είχε συγκεκριμένες θεραπευτικές επιλογές: χάπια, ακτινοβολίες ή μαστεκτομή. Η ίδια δεν ήταν η πρώτη στην οικογένειά της που είχε διαγνωστεί με καρκίνο μαστού. Μια ξαδέρφη της είχε νοσήσει λίγα χρόνια νωρίτερα: έκανε αφαίρεση του ενός μαστού, ο καρκίνος σύντομα έκανε μετάσταση σε πολλαπλά όργανα και η γυναίκα έφυγε από τη ζωή. Η εμπειρία αυτή και τα λόγια ενός κοντινού της προσώπου ήταν αρκετά για να πάρει την απόφαση: διπλή μαστεκτομή.
«Ήταν εύκολη απόφαση. Ήθελα να εξαλείψω κάθε πιθανό κίνδυνο. Δεν ήθελα να ταλαιπωρούμαι με θεραπείες και να φοβάμαι διαρκώς ότι ο καρκίνος θα επιστρέψει», εξηγεί.
Θα ακολουθήσουν τρεις επεμβάσεις από τον δρ. Παναγιώτη Μάνταλο, τον οποίο η ίδια χαρακτηρίζει «εξαιρετικό επιστήμονα και άνθρωπο»: διπλή μαστεκτομή, τοποθέτηση ενθεμάτων και προσθήκη λίπους και θηλών για πιο φυσικό αποτέλεσμα. «Την πρώτη φορά που αντικρίζεις τον εαυτό σου χωρίς τους μαστούς είναι ένα σοκ», παραδέχεται.
Μετά την πρώτη επέμβαση, αυτή της διπλής μαστεκτομής, θα ακολουθήσει ένας χρόνος προετοιμασίας. Διατατήρες γεμάτοι υγρό θα τοποθετηθούν εκεί που βρίσκονταν πριν οι μαστοί. Κάθε 20 μέρες, η Σταυρούλα θα επιστρέφει στο νοσοκομείο για να ανανεωθεί το υγρό. «Η διαδικασία αυτή είναι απαραίτητη για να τεντώσει το δέρμα και να προετοιμαστεί για την τοποθέτηση των ενθεμάτων», εξηγεί. Στο τέλος αυτής της διαδικασίας, μια καλή της φίλη και tattoo artist, η Ρεβέκκα Γιαννοπούλου, θα αξιοποιήσει την τέχνη της για να προσθέσει το τελικό «φινίρισμα» στη νέα εικόνα της Σταυρούλας.
Σήμερα, 12 χρόνια μετά, η Σταυρούλα είναι υγιέστατη και δυνατή.
«Δε φοβήθηκες ποτέ;»
«Μόνο την πρώτη στιγμή της διάγνωσης. Μετά είπα: πάμε να το κάνουμε».
Κάνει κάθε χρόνο τον απαραίτητο έλεγχο και λέει πως αυτό είναι το σπουδαιότερο μυστικό υγείας. «Μπορεί να ακούγεται γραφικό, αλλά η πρόληψη είναι το Α και το Ω. Αν είχα να δώσω μία συμβουλή στις γυναίκες, αυτή θα ήταν να μην παραλείπουν τον ετήσιο έλεγχό τους. Κάντε check up, σώζει ζωές».

