Αριθμός – ρεκόρ ταινιών (14 πρεμιέρες) – και μάλιστα σε περίοδο που το εγχώριο box-office βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση – βγαίνουν αυτή την κινηματογραφική εβδομάδα στις αίθουσες.
Η κλασική animation ταινία της Ντίσνεϊ αποτελεί τη βάση της νέας περιπέτειας του Τζον Φαβρό (Iron Man) που αφηγείται την ιστορία του Μόγλη, του αγοριού που μεγάλωσε στη ζούγκλα και των φίλων του. Το Βιβλίο της Ζούγκλας αποτελεί ένα θαύμα της τεχνολογίας, συνδυάζοντας ρεαλιστικά γυρίσματα και ψηφιακά εφέ. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό: ο ρεαλισμός στις κινήσεις και τις αντιδράσεις των μελών του ζωικού βασιλείου εντυπωσιακός, ενώ ο Φαβρό προσθέτει περιπέτεια και ένταση, διατηρώντας παράλληλα το χιούμορ που είχε η ταινία κινουμένων σχεδίων. Την είδαμε σε μεταγλωττισμένη εκδοχή, οπότε έχανε αρκετά από τη μαγεία της αρχικής εκδοχής (όπου τις φωνές δανείζουν ο Μπιλ Μάρεϊ, ο Ίντρις Έλμπα, η Σκάρλετ Γιόχανσον μεταξύ άλλων).
Σκηνοθεσία: Τζον Φαβρό
Νεαρό αγόρι και ο πατέρας του προσπαθούν να ξεφύγουν από τις κυβερνητικές υπηρεσίες των ΗΠΑ που τους κυνηγούν εξαιτίας των ειδικών δυνάμεων που διαθέτει το αγόρι. Ο Τζεφ Νίκολς συνεργάζεται ξανά με τον Μάικλ Σάνον (μετά το Καταφύγιο) και δημιουργεί μία ταινία που φαίνεται να οφείλει πολλά σε ταινίες του Σπίλμπεργκ που αγαπήσαμε – ανάμεσά τους στον Ε.Τ. και τις Στενές Επαφές Τρίτου Τύπου. Πρόκειται για ένα συχνά συναρπαστικό ταξίδι με αναφορές στην πίστη και με έντονα τα μεταφυσικά στοιχεία. Ένα ταξίδι που άλλοτε λειτουργεί, άλλοτε όχι, παραμένει όμως γεμάτο ένταση μέχρι το τέλος του. Πολύ καλός στον ρόλο του Άλτον ο Γέντεν Λιμπέρχερ.
Δύο ταινίες για την περίοδο της Γερμανίας των Ναζί βγαίνουν αυτή την εβδομάδα στις αίθουσες. Η πρώτη από αυτές αφηγείται την ιστορία του Γκέοργκ Έλσερ, ενός Γερμανού που αποφάσισε το 1939 να δολοφονήσει τον Χίτλερ και να αποτρέψει την αιματοχυσία που έβλεπε να έρχεται. Ο Έλσερ δεν τα κατάφερε, καθώς ο Χίτλερ είχε φύγει από την μπιραρία όπου ο Έλσερ είχε τοποθετήσει τη βόμβα 13 λεπτά νωρίτερα. Η ταινία του Όλιβερ Χιρσμπίγκελ δίνει έμφαση στη λεπτομέρεια και προσπαθεί να ανασυνθέσει τις στιγμές και τις σκέψεις του Έλσερ. Ο Κρίστιαν Φρίντελ ερμηνεύει με ιδιαίτερη ευαισθησία τον κεντρικό χαρακτήρα. Μπορεί να είναι παραδοσιακά γυρισμένη, ωστόσο δεν παύει να είναι ενδιαφέρουσα, ιδιαίτερα σε περιόδους όπου το ξενοφοβικό αίσθημα φαίνεται να έχει επεκταθεί στην Ευρώπη.
Σκηνοθεσία: Όλιβερ Χιρσμπίγκελ
Πρωταγωνιστούν: Κρίστιαν Φρίντελ, Καταρίνα Σούτλερ, Μπούργκχαρτ Κλάουσνερ, Γιόχαν φον Μπάλοου
Ο Τζέσε Όουενς υπήρξε ο Αφροαμερικανός αθλητής που κατάφερε να κερδίσει τέσσερα χρυσά μετάλλια στους Ολυμπιακούς Αγώνες που διοργάνωσε η ναζιστική Γερμανία το 1936. Η επιθυμία του Χίτλερ να δείξει την ανωτερότητα της Αρίας φυλής κατέρρευσε μπροστά στο ταλέντο και τη θέληση του Τζέσε Όουενς, ο οποίος είχε να αντιμετωπίσει και εκείνος τον ρατσισμό στις ΗΠΑ. Ο Στέφαν Τζέιμς δίνει μία ενδιαφέρουσα ερμηνεία ως Όουενς και υπάρχουν σκηνές που συγκινούν (για παράδειγμα η τελευταία σκηνή μετά την επιστροφή του Όουενς στις ΗΠΑ). Ωστόσο, η ταινία πάσχει συχνά από έλλειψη πρωτοτυπίας, ενώ οι χαρακτήρες συχνά μετατρέπονται σε στερεοτυπικές αναπαραστάσεις πραγματικών χαρακτήρων.
Σκηνοθεσία: Στέφεν Χόπκινς
Πρωταγωνιστούν: Στέφαν Τζέιμς, Τζέισον Σουντέικις, Έλι Γκόρι
Η Τονί παθαίνει ένα ατύχημα στη διάρκεια ενός ταξιδιού για σκι. Στη συνέχεια μεταφέρεται σε ένα κέντρο αποκατάστασης. Στη διάρκεια της παραμονής της εκεί θυμάται την θυελλώδη ερωτική ιστορία που έζησε με τον Ζόρτζιο. Η ταινία ξεκινά με αρκετά κωμικά στοιχεία για να προχωρήσει στο πιο δραματικό κομμάτι της ιστορίας: τις απογοητεύσεις, τις συγκρούσεις, την εμμονή. Μπορεί η Εμανουέλ Μπερκό να είναι εκείνη που κέρδισε το βραβείο γυναικείας ερμηνείας στις Κάννες (και έχει μία αρκετά μετρημένη ερμηνεία εδώ), ωστόσο αυτός που ξεχωρίζει είναι ο Βενσάν Κασέλ στον ρόλο του αστείου, αλλά και ανεύθυνου Ζόρζιο. Έκπληξη ο Λουί Γκαρέλ που εδώ παίζει έναν από τους πιο κωμικούς ρόλους της καριέρας του και το κάνει με μεγάλη επιτυχία.
Ο Έικ Σκάλοε γνωρίζει τη νεαρή Ίπεν και την ερωτεύεται. Εκείνη, όμως, δεν μπορεί να δεσμευτεί με έναν άνδρα. Ο Έικ, θέλοντας να την εντυπωσιάσει μεταμορφώνεται σε ποιητή, νομά και τραγουδιστή των Steppeulvene, ενός συγκροτήματος που έμελε να μείνει στην ιστορία. Ροκ μουσική, ναρκωτικά, έρωτας αποτελούν το τρίπτυχο της ταινίας του Όλε Κρίστιαν Μάντσεν, μιας διασκεδαστικής ταινίας, η οποία, όμως, δεν καταφέρνει να κάνει το κοινό να ταυτιστεί ιδιαίτερα με τους κεντρικούς χαρακτήρες.
Μία… εναλλακτική ανάγνωση στην ιστορία του Ροβινσώνα Κρούσου. Ο νεαρός Ροβινσώνας ναυαγεί σε ένα νησί όπου έχει ως παρέα του τον Παρασκευά και μία παρέα από άλλα ζώα, ενώ τρομεροί του αντίπαλοι είναι οι αγριόγατες που θέλουν να τον διώξουν από το νησί και να κάνουν αυτές κουμάντο. Όχι ιδιαίτερα πιστό στο βιβλίο του Ντάνιελ Ντεφόε, αλλά αρκετά διασκεδαστικό και εντυπωσιακό σε εικόνες, ιδιαίτερα για τα παιδιά που μάλλον θα χορτάσουν περιπέτεια!
Σκηνοθεσία: Βενσάν Κέστελουτ, Μπεν Στάσεν
Ο Άρης είναι ένας νέος λίγο πριν τα 30, πρώην ασκούμενος δικηγόρος, ο οποίος βρίσκεται στην σκιά του μεγαλοδικηγόρου πατέρα του. Αναγκάζεται να εργαστεί ως κούριερ για τα προς το ζην και μια μέρα, κατά την μεταφορά ενός δέματος σε ένα εγκαταλελειμμένο αρχοντικό, δέχεται επίθεση από έναν άγνωστο. Όταν συνέρχεται από την επίθεση, βρίσκεται ζωσμένος με έναν εκρηκτικό μηχανισμό που μετράει αντίστροφα και ένα ακουστικό από το οποίο του μιλάει ο μυστηριώδης άντρας. Αναγκασμένος να ακολουθήσει τις οδηγίες του, πρέπει να πετύχει στις δοκιμασίες που του αναθέτει, οι οποίες όμως θα τον ωθήσουν να αναθεωρήσει για τις επιλογές και όλα όσα γνωρίζει για το παρελθόν του. Μέσα σε λίγες ώρες θα βρεθεί σε ένα μαραθώνιο επιβίωσης και δράσης μεταξύ αστυνομίας, εγκληματιών και του χρόνου ο οποίος ολοένα λιγοστεύει.
Η Ρούμπι είναι μια μπαλαρίνα που φτάνει στη Νέα Υόρκη για να σπουδάσει με υποτροφία σε μία φημισμένη σχολή. Ο Τζόνι είναι ένας Βρετανός μουσικός, που παίζει σε διαδρόμους του μετρό για να βγάλει επιπλέον χρήματα. Ο κόσμος της Ρούμπι είναι κλασικός και πειθαρχημένος, ο κόσμος του Τζόνι είναι αυτοσχεδιαστικός και αυθόρμητος. Η αρχική αμοιβαία αντιπάθεια εξελίσσεται σε κάτι βαθύτερο και οι δυσκολίες της επιβίωσης στον απαιτητικό καλλιτεχνικό κόσμο της Νέας Υόρκης τούς φέρνουν πιο κοντά. Με την βοήθεια μιας χορευτικής ομάδας, οι δυο νέοι πρέπει να βρουν έναν τρόπο να αποτρέψουν την απέλαση του Τζόνι και σώσουν την υποτροφία της Ρούμπι.
1941. Πέντε χρόνια έχουν περάσει από τότε που το πεπρωμένο του στρατηγού Κότοφ και της οικογένειάς του άλλαξε αμετάκλητα. Στο ξεκίνημα του πολέμου, ο Κότοφ κατορθώνει ως εκ θαύματος να διαφύγει από το στρατόπεδο συγκέντρωσης όπου έχει καταδικαστεί. Καθώς ο Στάλιν επιστρατεύει πρώην κατάδικους προκειμένου να αντιμετωπίσει τη λαίλαπα της γερμανικής εισβολής, ο Κότοφ βρίσκεται να πολεμά στην πρώτη γραμμή του μετώπου. Έπειτα από έναν σοβαρό τραυματισμό, κερδίζει το δικαίωμα να μεταφερθεί σε μια κανονική στρατιωτική μονάδα, αλλά πιστεύοντας ότι η γυναίκα του, Μαρούσια, και η κόρη του, Νάντια, έχουν πεθάνει σε στρατόπεδο καταναγκαστικής εργασίας, αποφασίζει να παραμείνει με τους συμπολεμιστές του. Όμως στην πραγματικότητα, τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά από αυτό που πιστεύει – οι δύο γυναίκες είναι ζωντανές. Η Νάντια είναι πλέον στρατιωτική νοσοκόμα και, πεπεισμένη ότι ο πατέρας της ζει, αποφασίζει να κινήσει γη και ουρανό για να τον βρει. Ανάμεσα στους βομβαρδισμούς και το μακελειό, κι ενώ ο κίνδυνος παραμονεύει σε κάθε τους βήμα, η επιθυμία τους να συναντηθούν ξανά τους δίνει τη δύναμη για να επιβιώσουν. Δύο δεκαετίες μετά τον βραβευμένο με Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας, «Ψεύτη Ήλιο» ο ρώσος σκηνοθέτης Νικίτα Μιχάλκοφ επιστρέφει στο σύμπαν και στους χαρακτήρες της ταινίας.
Σκηνοθεσία: Νικίτα Μιχάλκοφ
Το Ντοκιμαντέρ των Νεόπτωχων
Μία νεαρή σοπράνο χάνει τη φωνή της. Επιστρέφει στην Ελλάδα από το εξωτερικό και κλείνεται στο πατρικό της σπίτι, ενώ δεν δέχεται να συναντήσει κανέναν από τους δικούς της ανθρώπους. Σταδιακά, ένας – ένας οι άνθρωποι της ζωής της θα εκμεταλλευτούν το γεγονός ότι η κοπέλα δεν μπορεί να μιλήσει και θα εκφράσουν τα συναισθήματα οργής και τα παράπονά τους. Σκηνοθεσία θεατρική αρκετά, αλλά μία ταινία με έντονους συμβολισμούς για μια γενιά που τα είπε όλα και τώρα δεν ξέρει τι να πει. Εξαιρετική στην ερμηνεία της η Κίκα Γεωργίου. Η ταινία θα προβληθεί τη Μ.Δευτέρα και τη Δευτέρα του Πάσχα στον κινηματογράφο Δαναό. Θα ακολουθήσει συζήτηση με τους συντελεστές.
Σκηνοθεσία: Γιώργος Γκικαπέππας
Πρωταγωνιστούν: Κίκα Γεωργίου, Ανέζα Παπαδοπούλου, Ηλέκτρα Νικολούζου, Όμηρος Πουλάκης, Μάνος Βακούσης, Ιωάννα Μαυρέα
Blind Sun
O ήρωας της ταινίας περιπλανιέται σε μια απρόσωπη ελληνική πραγματικότητα, όπου οι πειρασμοί και οι ψευδαισθήσεις μεγεθύνονται κάτω από το πρίσμα ενός καυτού ήλιου. Η ταινία θα προβληθεί την Μ.Τρίτη και την Τρίτη 3 Μαΐου στον κινηματογράφο Δαναό. Θα ακολουθήσει συζήτηση με τους συντελεστές.
Σκηνοθεσία: Τζόις Νασουάτι
Πρωταγωνιστούν: Ζιάντ Μπακρί, Γιάννης Στάνκογλου, Γιώργος Γάλλος, Μιμή Ντενίση
Επίσης, στο πλαίσιο του Cinedoc προβάλλεται στις 21 Απριλίου το ντοκιμαντέρ Ο Πιο Μακρύς Δρόμος της Μαριάννας Οικονόμου που παρακολουθεί την ιστορία δυο εφήβων προσφύγων του Τζάσμιν από το Ιράκ και του Αλσαλέχ από τη Συρία που κρατούνται στην Ελλάδα, κατηγορούμενοι για παράνομη διακίνηση ναρκωτικών.
Σε επανέκδοση προβάλλεται η Ρωσική Κιβωτός του Αλεξάντερ Σοκούροφ.
Παράλληλα, στην Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης πραγματοποιείται αφιέρωμα στον Μπουνιουέλ, ενώ στην Τεχνόπολη λαμβάνει χώρα τετραήμερο αφιέρωμα στο ντοκιμαντέρ.