Ο Γάλλος σκηνοθέτης μίλησε στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας για την ιδιόρυθμη σχέση του με το σινεμά
Όπως κάθε παιδί, έτσι και o Λεός Καράξ όταν έβλεπε μικρός ταινίες δεν ήξερε ότι υπήρχε κάποιος πίσω τους. Αρχισε να αναρωτιέται γι΄αυτό το θέμα γύρω στα 12-13, οπότε κατάλαβε ότι ο σκηνοθέτης «είναι κάποιος που δεν βλέπουμε, αλλά που εφηύρε όλον αυτόν τον κόσμο της ταινίας που βλέπουμε» όπως είπε χαρακτηριστικά στο masterclass που παραχώρησε στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας την περασμένη Τετάρτη 19 Νοεμβρίου. Αυτές τις ημέρες το έργο του εκκεντρικού Γάλλου σκηνοθέτη προβάλλεται στο σύνολό του στο πλαίσιο του 8ου φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου που ολοκληρώνεται την ερχόμενη Τετάρτη 26 Νοεμβρίου.
Ο σκηνοθέτης ταινιών όπως το «Boy meets girl», οι «Εραστές της γέφυρας», η «Paula X» και προσφάτως, το «Holy Motors» παράτησε από νωρίς το σχολείο, μετακόμισε στο Παρίσι χωρίς να γνωρίσει κανέναν και άρχισε να δουλεύει από εδώ κι από εκεί, συνθέτοντας παράλληλα ταινίες στο χαρτί. Κάπως έτσι μπήκε στο σινεμά, χωρίς ποτέ να έχει φοιτήσει σε σχολή κινηματογράφου· παρά βλέποντας ταινίες, βωβές, αμερικανικές, ρωσικές, νέο κύμα. Από τα 16 ως τα 24 ο 54 χρονος σήμερα Καράξ έβλεπε τα πάντα και κάθε φορά, παρατηρούσε ότι διαφορετικοί άνθρωποι επαναπροσδιόρισαν το σινεμά. Ανέφερε στους αγαπημένους του τον Αλφρεντ Χίτσκοκ, τον Τσάρλι Τσάπλιν και τον Ρομπέρ Μπρεσόν. «Ήμουν τυχερός γιατί ανακάλυπτα το σινεμά και ταυτόχρονα έκανα σινεμά -ενώ, συνήθως, πρώτα ανακαλύπτεις το σινεμά και μετά κάνεις ταινίες» είπε. «Νιώθω ότι χρωστάω στην Ιστορία του σινεμά.»
Πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑ
Διαβάστε τη συνέχεια: