Ο αμερικανός σκηνοθέτης ταινιών-θρύλων σε αποκλειστική συνέντευξή του στο «Βήμα» μιλά για τον «δάσκαλό» του και τονίζει ότι το «Λιμάνι της αγωνίας» ήταν μια αποκάλυψη για εκείνον και το «Ανατολικά της Εδέμ» τον άγγιξε σαν αναμμένη λάμπα. Οσο για το «Αμέρικα Αμέρικα» ήταν η ιστορία και της δικής του μετανάστευσης στη «χώρα» του κινηματογράφου
του Γιάννη Ζουμπουλάκη
Μια συνέντευξη με τον Μάρτιν Σκορσέζε δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση, πόσω μάλλον όταν δεν έχει κάποιον λόγο για να τη δώσει, όπως π.χ. την προώθηση μιας ταινίας. Παρ’ όλα αυτά, μετά τη μεσολάβηση της Ταινιοθήκης της Ελλάδος και την προσωπική επιμονή της διευθύντριάς της Μαρίας Κομνηνού και της βοηθού της Βένιας Βέργου, ο αμερικανός σκηνοθέτης ταινιών όπως «Ο ταξιτζής», «Ο τελευταίος πειρασμός», «Συμμορίες της Νέας Υόρκης», «Ο πληροφοριοδότης» και «Το νησί των καταραμένων», δέχθηκε να μιλήσει για τον μέντορά του. Τον κινηματογραφιστή και τον άνθρωπο Ηλία Καζάν του οποίου το έργο απασχόλησε αυτόν τον καιρό την Αθήνα με αφορμή το αφιέρωμα που πραγματοποιείται στην Ταινιοθήκη. Εκτός από τις ταινίες του Καζάν, το αφιέρωμα περιείχε επίσης το ντοκιμαντέρ «A letter to Elia» που ο ίδιος ο Σκορσέζε γύρισε για τον «δάσκαλό» του.
Και πάλι όμως στον «χορό» με στόχο την υλοποίηση αυτής της συνέντευξης θα έπρεπε να λάβουν μέρος πολλοί άνθρωποι του Σκορσέζε – από την Κέιτι Γκρίνθαλ ως τη Λίζα Φρεσέτ, τη Μισέλ Μαργκόλις, τη Ρεμπέκα Κουκ, τη Λέσλι Νταρτ και την Αλέξις Τζουσφρέντι. H επιμονή και ο «βομβαρδισμός» των e-mail υπενθύμισης διήρκεσαν περίπου δύο εβδομάδες αλλά τελικά άξιζε τον κόπο, όπως άξιζε και το αφιέρωμα που λόγω τεράστιας επιτυχίας πήρε τρεις μέρες παράταση και θα τελειώσει την Τετάρτη 22 Οκτωβρίου. Ο Μάρτιν Σκορσέζε απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις που του έθεσα εκτός από μία: «Αν θα μπορούσε να γυρίσει ο ίδιος μια ταινία του Ηλία Καζάν ξανά, ποια θα ήταν αυτή;».
Διαβάστε τη συνέχεια στο:
http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=642060