Λίγε μέρες έμειναν για την έναρξη του Φεστιβάλ Αθηνών όπου εκτός από θεατρικές παραστάσεις είναι πλούσιο και σε μουσικά δρώμενα.
Ιδού οι 7 μουσικές παραστάσεις που δεν πρέπει να χάσετε σύμφωνα με την ιστοσελίδα tff.gr :
Σταύρος Γασπαράτος
Expanded Piano
Φανταστείτε πως είστε μέσα σε ένα πιάνο. Φανταστείτε ότι το πιάνο παίρνει τις διαστάσεις μιας αίθουσας συναυλιών και κάθε ένας από τους ακροατές βιώνει το έργο ως εάν να βρίσκεται εντός του οργάνου.
Αυτή η εγκατάσταση – μουσικό έργο είναι εμπνευσμένη απ την ιδέα του “Prepared Piano” (προετοιμασμένο πιάνο). Πρόκειται για μια ιδέα ενός μηχανικά αλλοιωμένου πιάνου που έγινε διάσημη από τις συνθέσεις του John Cage και άλλων, οι οποίοι τοποθετούσαν βίδες, ελάσματα και διάφορα αντικείμενα στις χορδές του πιάνου αλλοιώνοντας τον ήχο του. Το “Expanded Piano” του Σταύρου Γασπαράτου μετασχηματίζει την ιδέα αυτή σε μια πρωτότυπη ηλεκτρονική μορφή. Ένα ακουστικό πιάνο καλωδιώνεται με διαφόρων τύπων μικρόφωνα που τοποθετούνται στο σώμα, τις χορδές και τον μηχανισμό του οργάνου. Με τη βοήθεια ενός υπολογιστή γίνεται ζωντανή επεξεργασία του σήματος των μικροφώνων και στην συνέχεια μοιράζεται σε μια surround πολυκάναλη εγκατάσταση, έτσι ώστε να δημιουργηθεί η αίσθηση ότι το κοινό βρίσκεται “μέσα” στο πιάνο.
Το μουσικό έργο και η performance “Expanded Piano” λειτουργεί σαν ένας ηχητικός μεγεθυντικός φακός που βάζει τον ακροατή σε ένα ηχητικό ταξίδι στο εσωτερικό του οργάνου. Οι τεχνικές παρεμβάσεις ταυτόχρονα επεκτείνουν τους ήχους που μπορεί να παράξει το πιάνο, ενώ η surround ηχητική εγκατάσταση «κυκλώνει» το κοινό και βυθίζει τον ακροατή σε έναν ήχο πρωτόγνωρης λεπτομέρειας και συνδυασμών.
Το project “Expanded Piano” ήταν ανάθεση του EMPAC (Experimental Media And Performing Arts Centre) Troy, N.Y. Και δημιουργήθηκε και παρουσιάστηκε στην Νέα Υόρκη το φθινόπωρο του 2014 και ανασχεδιάζετε για το Φεστιβάλ Αθηνών.
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα «Νίκος Σκαλκώτας»
10-11 Ιουνίου 2015
Ismael Ivo – Δήμος Γκουνταρούλης
Λόγος – Διάλογος
Έναυσμα ήταν δίχως άλλο η μουσική του Μπαχ, και πιο συγκεκριμένα οι μοναδικές Σουίτες για σόλο βιολοντσέλο. Η θαρραλέα αναμέτρηση του διακεκριμένου έλληνα τσελίστα της Διασποράς, Δήμου Γκουνταρούλη –τα τελευταία είκοσι χρόνια ζει και εργάζεται στη Βραζιλία–, με το έργο αυτό οδήγησε στη σύμπραξη επί σκηνής με τον διάσημο βραζιλιάνο χορευτή και χορογράφο Ισμαέλ Ίβο. Το μουσικό δρώμενο «Λόγος – Διάλογος» αναδεικνύει την πολυφωνική πλευρά ενός φύσει μονοφωνικού οργάνου ανασύροντας ταυτόχρονα στην επιφάνεια το πάσχον σώμα από την πιο σκοτεινή από τις σουίτες του Μπαχ, την πέμπτη, ως άλλος συμβολισμός των παθών, ίσως και του σύγχρονου ανθρώπου.
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα «Νίκος Σκαλκώτας»
13-14 Ιουνίου 2015
Εθνική Λυρική Σκηνή
Τόσκα, του Τζάκομο Πουτσίνι
Τόσκα: Μια ντίβα της όπερας, μια γυναίκα παράφορα ερωτευμένη, που ζηλεύει παθολογικά τον σύντροφό της. Σκάρπια: Ένας σκοτεινός άνδρας με απόλυτη εξουσία, που ηδονίζεται από τον πόνο των θυμάτων του. Ανάμεσα στους δύο βρίσκεται ο εραστής και αγνός πατριώτης Μάριο Καβαραντόσσι, που οδηγείται στον θάνατο. Όχι για τις ιδέες του, αλλά επειδή κατέχει την Τόσκα, που ποθεί ο Σκάρπια. Η μηχανή είναι καλά στημένη: απ’ τις παγίδες του Σκάρπια δεν θα ξεφύγει κανείς. Σε αυτό το θρίλερ τα παράφορα πάθη υπογραμμίζονται από την άκρως υποβλητική μουσική του Τζάκομο Πουτσίνι. Δίκαια μια από τις δημοφιλέστερες όπερες του ρεπερτορίου.
Ωδείο Ηρώδου Αττικού
16-18 Ιουνίου 2015
Γιάννης Κότσιρας
Ό,τι θυμάσαι δεν πεθαίνει
Εδώ και είκοσι χρόνια μας συντροφεύει, με την καθαρή, λαϊκότροπη φωνή του, ο Γιάννης Κότσιρας σε σπουδαία τραγούδια του καιρού μας. Η συναυλία στο Ηρώδειο είναι μια γιορτή όπου τίποτα δεν είναι προβλέψιμο: τις ενορχηστρώσεις υπογράφει ο Vassilikos και την ορχηστρική εκτέλεση αναλαμβάνει η Καμεράτα υπό την διεύθυνση του Γιώργου Πέτρου! «Χρόνια πολλά» θα του ευχηθούν επί σκηνής δύο διασημότητες των «μουσικών του κόσμου», η Γιασμίν Λεβί και ο Ζέλικο Γιοκσίμοβιτς!
Ωδείο Ηρώδου Αττικού
22 Ιουνίου 2015
Καμεράτα – Ορχήστρα Των Φίλων Της Μουσικής
Kiss me, Kate του Κόουλ Πόρτερ
Πιστοί στην άποψη πως η ποιότητα και το κλασικό δεν γνωρίζουν σύνορα, η Καμεράτα και ο Γιώργος Πέτρου ξανοίγονται, με το γνωστό τους πάθος, στο νέο γι’ αυτούς πεδίο του αμερικανικού μουσικού θεάτρου, με όχημα το «κλασικότερο» ίσως μιούζικαλ στην ιστορία του Μπρόντγουεϋ. Αυτή η ειρωνική, «μεταθεατρική» προσέγγιση στο σαιξπηρικό Ημέρωμα της στρίγγλας, εμποτισμένη με την επινοητικότητα, το ευφυές χιούμορ και την ακομπλεξάριστη συγκίνηση που χαρακτηρίζουν το έργο του χαρισματικού δημιουργού της, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα στην αυθεντική γραφή του 1948.
Ωδείο Ηρώδου Αττικού
24 Ιουνίου 2015
Άνταμ Κοέν – Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Αθηναίων
We Go Home
Μουσική κληρονομιά ανεκτίμητης αξίας, προσωπική γραφή, ευαισθησία, ανατρεπτική ματιά και μια ξεχωριστή πορεία στη σύγχρονη τραγουδοποιία. Το DNA «μίλησε» και, αναπόφευκτα, ο Άνταμ Κοέν –γιος του Λέοναρντ– το «άκουσε» και δημιούργησε, με έμπνευση, το δικό του σύμπαν αληθινών τραγουδιών και ουσιαστικής επικοινωνίας μέσα από μουσικές δουλειές και συναυλίες.
Με το We Go Home, το καινούργιο του άλμπουμ, επιστρέφει και στην αγαπημένη Ύδρα των παιδικών του –και όχι μόνο– χρόνων. Ιδανική η στιγμή της εμφάνισής του στο Φεστιβάλ, για μια νύχτα γεμάτη Κοέν.
Συμπράττει η Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων
Ωδείο Ηρώδου Αττικού
29 Ιουνίου 2015
Νίκος Καραθάνος – Μάρκελλος Χρυσικόπουλος
Σαλώμη, του Αλεσσαντρο Στραντελλα
Το μπαρόκ, ως γόνιμο υπέδαφος ζυμώσεων ανάμεσα στο υψηλό και το ευτελές, στη διανόηση και τον αισθησιασμό, βρίσκεται στον ιδεολογικό πυρήνα της δραστηριότητας των Latinitas Nostra. Συνεχίζοντας τον μουσικό διάλογο Ανατολής και Δύσης που εγκαινίασε η παράσταση Ένας Άγγλος ταξιδευτής στο Λεβάντε, ο εκκεντρικός «πάπας» της μπαρόκ σκηνής, Μάρκελλος Χρυσικόπουλος, και ο προικισμένος, πρωτοεμφανιζόμενος στο λυρικό θέατρο Νίκος Καραθάνος προσεγγίζουν το «ερωτικό ορατόριο» Άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής του Στραντέλλα ως τολμηρή σύντηξη δυτικών και ανατολίτικων ηχοχρωμάτων.
Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν – Φρυνίχου
29 Ιουνίου – 2 Ιουλίου 2015
Η προπώληση έχει ήδη αρχίσει!