«Σήκωσε το γάντι» ο Γιάνης Βαρουφάκης -μέσω της σελίδας mera25- και απάντησε στα σχόλια του Νίκου Μαστοράκη για τη νέα ταινία του Κώστα Γαβρά, «Adults in the Room».
Υπενθυμίζεται ότι ο Νίκος Μαστοράκης, σε ανάρτησή του στα social media, αναφέρθηκε στις κακές κριτικές που έλαβε η ταινία του Κώστα Γαβρά «Ενήλικες στο Δωμάτιο», που βασίζεται στο βιβλίο του Γιάνη Βαρουφάκη -οι οποίες κριτικές, ωστόσο, αξίζει να επισημάνουμε, προέρχονται κυρίως από ανθρώπους που δεν έχουν δει την ταινία, η οποία προβλήθηκε μόλις το περασμένο Σάββατο στο Φεστιβάλ της Βενετίας.
Μάλιστα, χαρακτήρισε «βαρετή» και «ανόητη» την ταινία, εξαπολύοντας επίθεση προς τον σκηνοθέτη.
Αργά το βράδυ της Τετάρτης ο Νίκος Μαστοράκης, ανέβασε στο facebook νέο κείμενο που απαντά στο σχόλιο του Βαρουφάκη.
Ολόκληρη η αρχική ανάρτηση Μαστοράκη:
«ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΑΜΠΡΑΚΗ ΣΤΟΝ ΜΠΑΡΟΥΦΑΚΗ:
Η ΒΕΝΕΤΙΑ ΧΑΣΜΟΥΡΙΕΤΑΙ
Αφορητη πληξη εφερε στο φεστιβαλ της Βενετίας ο Γαβρας και το εσχατο low budget πονημα του με ηρωα εναν ανοητο, φαυλο, μπουφονο, καποιον Μπαρουφακη που ηθελε να γινει celeb. Η ταινια του Γαβρα (για τον οποιο εχω ακομη ακρατο θαυμασμο απο την εποχη του “Ζ” και μονο γι αυτη την ταινια) εσφαγιασθη απο τους κριτικους (σημειωστε, τους μη κομμουνιστες και υστεροαριστερους) και ισως κερδισει το βραβειο (αν υπαρχει κατι τετοιο) της πιο βαρετης και ανοητης ταινιας της χρονιας. Εδω και χρονια, καθε φιλμ του βετερανου Γαβρα ηταν χειροτερο απο το προηγουμενο, φαινεται ομως οτι επιασε πάτο με το Μπαρουφακειο εγχειρημα. Ντρεπομαι που, εστω και περιφερειακα, η ταινια αυτη εφαπτεται της Ελλαδας και επειδη μαθαινω απο τα ΜΜΕ οτι το budget της ηταν μονο 630,000 ευρω, θυμαμαι οτι αυτο το ποσον ακριβως εισεπραξε ο Γαβρας απο τον αθλιο, τοτε, υπουργο Παππα ως το “30% του γενικου κοστους.” Προτρεπω τους καλους εισαγγελεις να ερευνησουν πώς ακριβώς το “γενικο κοστος” φουσκωθηκε ετσι που να εισπραττει ο Γαβρας τελικα το 100%. Με δεδομενο οτι η ταινια δεν προβαλλει τη χωρα, τον πολιτισμο ή τον τουρισμο, γιατι ο Παππας βιαστηκε να “χρηματοδοτησουμε” τον Γαβρα, ελαχιστο χρονο πριν αποχαιρετήσουν οι Συριζαλητες την εξουσια;».
Ολόκληρη η απάντηση Βαρουφάκη, με τίτλο «Ποιος φοβάται τον Γαβρά»:
Η πρεμιέρα της τελευταίας ταινίας του Κώστα Γαβρά «Adults in the Room”, βασισμένη στο βιβλίο του Γιάνη Βαρουφάκη που εξιστορεί το χρονικό της διαπραγμάτευσης του 2015, αποτέλεσε ένα γεγονός που αναμενόμενα ερέθισε το θυμικό της μερίδας των συμπολιτών μας που τω καιρώ εκείνω έκλεινε μαζικά ραντεβού στα τατουατζίδικα για να χτυπήσει σε εμφανή σημεία τις περήφανες ρήσεις «Γερούν Γερά» και «Βάστα Σόιμπλε».
Άνθρωποι που αυτοπροσδιορίζονται ως το ανάχωμα στο λαϊκισμό και τους ακραίους, συνεννοήθηκαν διαδικτυακά για να καταψηφίσουν μαζικά την ταινία στο IMDB, με απώτερο σκοπό οι υποψήφιοι θεατές να αποθαρρυνθούν από τη χαμηλή βαθμολογία και να αποφύγουν να δουν την ταινία. (Τις υπόλοιπες μέρες ανάβουν καντήλι στο Αόρατο Χέρι που αυτορρυθμίζει την Αγορά).
Δεν έχει νόημα να τους απαριθμήσουμε έναν-έναν, δε θα μας έφτανε ούτε η βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας. Αλλά αξίζει να σταθούμε σε έναν μόνο, που συμβολίζει εμβληματικά ό,τι ερεβώδες σέρνει μαζί του το φαινόμενο.
Ο Νίκος Μαστοράκης, που το εμβληματικότερο γεγονός της αμφιλεγόμενης καριέρας του ήταν η περίφημη «συνέντευξη»-ανάκριση στο ΚΕΒΟΠ των φοιτητών του Πολυτεχνείου αμέσως μετά την εξέγερση του ’73, (που ο απόηχός της τον οδήγησε εκτός Ελλάδος για αρκετά χρόνια μέχρι να τον επανασυστήσουν στο ελληνικό κοινό Μπερλουσκονικοί ολιγάρχες), αποφάσισε ότι θα θέσει το πνευματικό του ανάστημα στην υπηρεσία αποδόμησης του Γαβρά και της ταινίας του (που όπως και οι υπόλοιποι διαπρύσιοι εχθροί της, δεν την έχει δει καν).
Ανάμεσα σε εκφράσεις χαμαιτυπείου οι οποίες ωστόσο συνιστούν υποκειμενική προσωπική άποψη (και αισθητική), προχωράει αδίστακτα και στη δημιουργία/αναπαραγωγή ψευδών ειδήσεων όσον αφορά τη χρηματοδότηση της ταινίας. Σύμφωνα με τη Μαστοράκειο αφήγηση, η οποία βασίζεται σε μη κατονομαζόμενα ρεπορτάζ ΜΜΕ, το ποσό που έλαβε η παραγωγή της ταινίας ως επιστροφή σύμφωνα με το νόμο Παππά, ισούται με το σύνολο του προϋπολογισμού της ταινίας, αφήγημα που βλέπουμε να επιστρατεύεται και από πλειάδα πύρινων αρθρογράφων με το σχηματικό «με τα λεφτά των φορολογούμενων, ο Γαβράς κι ο Βαρουφάκης κάνουν την προπαγάνδα τους».
Όσοι έχουν ρίξει μια ελάχιστη ματιά στον εν λόγω νόμο, γνωρίζουν ότι κανένα «λεφτό» κανενός φορολογούμενου δεν πάει σε κανέναν κινηματογραφιστή, αντίθετα τους επιστρέφεται ένα μέρος των χρημάτων που ήδη επενδύσανε οι ίδιοι.
Δεν τα ξέρει αυτά ο κ. Μαστοράκης; Δύσκολο, γιατί δε χρειάζεται να διαβάσει τα τρισκατάρατα «αριστερά ΜΜΕ» για να πληροφορηθεί την αλήθεια. Ας διαβάσει τη «newspaper of record», του ομίλου που εμβληματικοί δημοσιογράφοι μεταπήδησαν στα κυβερνητικά βουλευτικά έδρανα. Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Μαστοράκης σίγουρα δεν ενδιαφέρεται να πληροφορηθεί την αλήθεια. Στην πρόσκλησή μας να ακούσει την πραγματικότητα, προτίμησε να μονώσει τον τοίχο του με μπλοκάρισμα.
Η μάχη γύρω από την ταινία θα αναζωπυρωθεί όταν η ταινία ανοίξει στις αίθουσες για το κοινό. Η αποδόμηση ενός μεγάλου δημιουργού, που τιμήθηκε φέτος στη Βενετία για το σύνολο του έργου του, από τους ίδιους ανθρώπους που του έπλεκαν το εγκώμιο όταν η Υπουργός Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ Μυρσίνη Ζορμπά είχε βιαστικά αναπαράγει την ψευδή είδηση του θανάτου του, ένα πράγμα δείχνει:
Δεν είναι το «Adults in the Room” το μοναδικό «ατόπημα» που χρεώνουν στο Γαβρά. Το «Ζ» ήταν που τους πόνεσε και τους πονάει ακόμα.
Η απάντηση Μαστοράκη στο σχόλιο Βαρουφάκη:
«ΠΕΡΙ ΓΑΒΡΟΥ, ΓΑΒΡΑ ΚΑΙ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ ΓΑΒΡΙΗΛ
Στην αναρτηση μου περι φτηνου γαβρου (Μπαρουφακη – αγαπη μου εκλεισα τις τραπεζες) και Γαβρα, επιστρατευτηκαν πληρωμενα η απλως ιδεοληπτικα δεκανικια για να τους υποστηριξουν, ενορχηστρωμενα σιγουρα και απο τα υπολειπομενα ελαχιστα Παππατρολάκια, δηλαδη η Αγια Τριάς ομοούσιος. Θελω λοιπον, για να ειμαι εγώ ο ασχετος, απληροφορητος και αφελης επακριβως πληροφορημενος, να μαθω τα εξης απο υπευθυνα χειλη, και δη του σημερινου υπουργου Ψηφιακης Πολιτικης:
(1) Τι ποσον εισέπραξε ο κ. Γαβρας για μια ταινια που ουτε τον πολιτισμο ουτε τον τουρισμο της χωρας προάγει;
(2) Το ποσον αυτο επρεπε να αντιστοιχει στο 30% της εγχωριας δαπανης (εν Ελλαδι γυρισματα) της ταινιας και ΟΧΙ το 30% του προϋπολογισμου;
(3) Αν π.χ. ο κ. Γαβρας ελαβε 360,000 ευρώ, επρεπε να εχει ξοδεψει στην Ελλαδα πανω απο 1,100,000 για ντοπια γυρισματα.
(4) Αν ομως κατι τετοιο ηταν αληθεια, τοτε το γενικο budget επρεπε να ξεπερναει τα 3 εκ. ευρω.
(5) Ποιος εμφανιστηκε ως συμπαραγωγος εν Ελλαδι, οπως προβλεπει ο νομος;
(6) Ποτε και πώς/ποιος εισεπραξε την οικονομικη ενισχυση της χωρας μας στο χαρακτηριζομενο τωρα ως ανοσιουργημα;
(7Α) Τι πόσον έλαβε ο Μπαρουφακης ως «δικαιώματα» για το «βιβλίο» του;
(7) Εχουν ακουσει οι περι τον Γαβρα η Μπαρουφακη, το γνωστο κόλπο του “φουσκωμενου” προϋπολογισμου μιας ταινιας που ζηταει επιχορηγηση; Αν οχι, ας συμβουλευθουν τις περασμενες διοικησεις του Ελλην. Κεντρου Κινηματογραφου, που με “φουσκωμενους” προϋπολογισμους, χρηματοδοτησαν πολλα σπιτια, εξοχικα και μη, Ελληνων σκηνοθετων “τεχνης.”
Οι παραπανω ερωτησεις απευθυνονται και στη σημερινη διοικηση του αρμοδιου υπουργειου. Παντως…
Εισαγγελεας και ορκωτοι λογιστες θα βρουν την αληθεια».