Κανείς δεν φόρεσε ποτέ το μπερέ και το πλεκτό πουλόβερ, χωρίς σουτιέν, καλύτερα από την Φαίη Νταναγουέη στην ταινία Μπόνι και Κλάιντ, του Αρθουρ Πεν (1967).
Στην ταινία η σταρ φοράει το στραβό καπελάκι σε μαύρο και κρεμ, πάνω από ένα ξανθό καρέ μαλλί και το συνοδεύει με χλιδάτα πλεκτά πουλόβερ που έκαναν την Μπόνι Πάρκερ την πιο στυλάτη εγκληματία στην ιστορία του σινεμά.
Πριν από 37 χρόνια βγήκε στις αίθουσες το Πυρετός το Σαββατόβραδο με τον Τζον Τραβόλτα στο ρόλο του μεγαλύτερου χορευτή της γενιάς του. Η εικόνα του έμεινε ιστορική με το λευκό σμόκινγκ που θεωρήθηκε ξεπερασμένο και κιτς για ένα διάστημα, αλλά επιστρέφει δριμύτερο.
Θρυλικό λευκό κολλητό μπλουζάκι του Μάρλον Μπράντο στην ταινία Λεωφορείο ο Πόθος, του Ελία Καζάν. Είναι σημαδιακό φυσικά ότι το μπλουζάκι είναι βρώμικο και ο Μπράντο πολύ σέξυ, το μπλουζάκι έμεινε στην ιστορία.
Η Ντιάν Κήτον είναι γνωστή ηγερία του Γούντι Αλλεν και έμεινε διάσημη για τα ανδρόγυνα ρούχα που λάνσαρε και φορέθηκαν από όλες τις γυναίκες του πλανήτη. Μαύρο καπέλο, γραβάτα και γιλέκο, η εμφάνισή της έγινε φετίχ για μια ολόκληρη γενιά γυναικών.
Η πρώτη που φόρεσε το μαύρο φόρεμα ως πολύ χαμηλά στα οπίσθια ήταν η Μιρέιγ Νταρκ στην ταινία Ο ψηλός ξανθός με ένα παπούτσι μαύρο (1972). Αυτό το ρούχο σφράγισε μια εποχή και τα πνεύματα των γυναικών. Φέρει την υπογραφή του Guy Laroche, και αποκαλύπτει υπαινικτικά το άνω άκρο των οπισθίων της, χωρίς να είναι χυδαίο. Το φόρεμα πέρασε στο πάνθεον των σικ ρούχων του γαλλικού σινεμά.
Ποτέ πριν και ποτέ μετά δεν ξαναείδαμε τόσο ωραία μεταλλικό στυλ με total black όσο στην ταινία Matrix (1999- 2003) που ανέβασε στα ύψη τον Κιάνου Ρηβς. Μπότες, δερμάτινα παντελόνια και σφιχτά μαύρα γυλιά εκτοξεύτηκαν στις πωλήσεις μετά την ταινία.
Πριν από 60 χρόνια το διάσημο φόρεμα της Μέριλιν Μονρόε ανέβαινε στον αέρα πάνω από έναν σταθμό εξαερισμού του μετρό της Νέας Υόρκης. Πρόκειται για το διασημότερο ρούχο στην ιστορία του κινηματογράφου και εκατοντάδες στάρλετ προσπάθησαν να το φορέσουν και να μιμηθούν τη στιγμή. Πουλήθηκε σε δημοπρασία το 2011 για 3 εκατομμύρια ευρώ. Είναι δημιουργία του William Travailla, και το συγκεκριμένο φόρεμα συνέβαλε στη κατασκευή του μύθου Μέριλιν.
Πηγή: http://www.iefimerida.gr/news/183066/epta-royha-poy-eginan-klasika-hari-ston-kinimatografo-eikones