Η διάσημη τραγουδίστρια επιστρέφει στα 77 της χρόνια με νέες ηχογραφήσεις και εντυπωσιάζει με τη δύναμη και τη νεανικότητα της φωνής της.
«Κάτι δεν πήγαινε καλά. Υπήρχαν δύο… λάθος νότες από την πρώτη κιόλας ηχογράφηση του “Goldfinger”» λέει η Σίρλεϊ Μπάσεï, «δύο νότες που στα δικά μου αφτιά ακούγονταν παράταιρες. Οι μαέστροι που με διηύθυναν μού έλεγαν πως δεν υπήρχε τίποτε λάθος. Εγώ όμως πάντα το άκουγα. Ολα αυτά τα χρόνια, όποτε έλεγα το τραγούδι, το άκουγα. Ως τώρα, που για τις ανάγκες της νέας ηχογράφησης πειράξαμε λίγο την τονικότητα ώστε να ταιριάζει με τη φωνή μου στη σημερινή της κατάσταση. Ξαφνικά το λάθος εξαφανίστηκε! Γι’ αυτό και μόνο χάρηκα που τραγούδησα ξανά το “Goldfinger”». Το οποίο περιλαμβάνεται στο ολοκαίνουργιο άλμπουμ της 77χρονης σταρ. Τίτλος του «Hello like before» και εκτός από την επανεκτέλεση του υπερεπιτυχημένου θέματος του κινηματογραφικού «Τζέιμς Μποντ», 50 χρόνια μετά την πρώτη ηχογράφησή του, περιέχει κυρίως τραγούδια που η Μπάσεϊ δεν είχε ξανατραγουδήσει. Τα οποία ερμηνεύει με μοναδικό κέφι και αποστομωτική μουσική ακρίβεια, για να επιβεβαιώσει ότι και σε αυτή την ηλικία παραμένει η… γυναίκα-ορχήστρα, μια προικισμένη αλλά και εξαιρετικά γενναιόδωρη καλλιτέχνιδα που ξέρει πάντα να ξεσηκώνει το κοινό.
Κάπως έτσι ξεσήκωσε εξάλλου τους παρισταμένους πριν από μερικούς μήνες στην απονομή των βραβείων Οσκαρ, όταν βρήκε στη σκηνή για να μεταμορφωθεί μαγικά από γιαγιά Σίρλεϊ στη δυναμική ντίβα που είχαμε γνωρίσει και χειροκροτήσει αρκετές δεκαετίες πριν.
Γιατί έχουν περάσει πολλά, πάρα πολλά χρόνια από τότε που η γεννημένη (το 1937) στο Κάρντιφ της Ουαλίας Σίρλεϊ Βερόνικα Μπάσεϊ, κόρη μιας Αγγλίδας και ενός Νιγηριανού, ξεκίνησε τη διεθνή καριέρα της, για να αναδειχθεί στην πιο επιτυχημένη τραγουδίστρια της Βρετανίας. Η αρχή έγινε από τα δεκατέσσερα χρόνια της: η μικρή Σίρλεϊ, η οποία για βιοποριστικούς λόγους εργαζόταν σε ένα εργοστάσιο που παρασκεύαζε λουκάνικα, άρχισε τα Σαββατοκύριακα να εμφανίζεται σε διάφορα μικρά κλαμπ. Το 1951 υπέγραψε το πρώτο της επαγγελματικό συμβόλαιο, με το παρθενικό single της, το «Burn my candle», να κυκλοφορεί το 1956. Κάπως έτσι ξεκίνησε η περίοδος των μεγάλων επιτυχιών, με την ερμηνεύτρια να κυκλοφορεί περισσότερα από 40 άλμπουμ, οι πωλήσεις των οποίων έχουν ξεπεράσει τα 135.000.000 σε όλον τον κόσμο. Μεταξύ άλλων έχει τραγουδήσει για τον Τζον Κένεντι, την ημέρα που ορκίστηκε πρόεδρος των ΗΠΑ, έχει ηχογραφήσει το «Something» των Μπιτλς κάνοντάς το μεγαλύτερη επιτυχία από ό,τι είχε κάνει το συγκρότημα, ενώ παραμένει η μοναδική ερμηνεύτρια που έχει τραγουδήσει σε τρεις ταινίες «Τζέιμς Μποντ», στις «Goldfinger», «Diamonds are forever» και «Μoonraker».
Τελευταίως, η (από το 2000) Ντέιμ Σίρλεϊ, αναποφάσιστη για το αν πρέπει να καθήσει στο πολυτελές σπίτι της και να κάνει τη γιαγιά στα πέντε εγγόνια της ή να συνεχίσει την καριέρα της, αποσύρεται και επιστρέφει ξανά και ξανά. Κάπως έτσι επέστρεψε το 2007 τραγουδώντας στο ροκ φεστιβάλ Glastonbury. Ετσι ξαναεπέστρεψε το 2009 με το άλμπουμ «Τhe Ρerformance» και με τραγούδια που είχαν γράψει ειδικά για αυτήν οι Ρet Shop Βoys, οι Μanic Street Ρreachers, ο Ρούφους Γουέινραϊτ κ.ά. Και είναι πάλι εδώ με τις νέες ηχογραφήσεις της. Ερμηνεύοντας τραγούδια όπως τα «Englishman in New York», «Wild is the wind», «Fever», «We got music» καθώς και το «Diamonds are a girl’s best friend», και επιβεβαιώνοντας ότι (όπως λέει και ο τίτλος του DVD με συναυλία που έδωσε το 1977 στο Βέλγιο) ορισμένες «Divas are forever» (μερικές ντίβες είναι παντοτινές)!