Διαδήλωση έξω από το βρετανικό κοινοβούλιο πραγματοποιήθηκε από καλλιτέχνες οι οποίοι ζητούν τη διάσωση των μουσικών σκηνών της χώρας, κρατώντας πανό που γράφουν «Σώστε τη live μουσική». Τη στήριξή του δείχνει, μεταξύ άλλων και ο Πολ Μακ Κάρτνεϊ.
Η πρωτοβουλία αυτή πάρθηκε ως ένδειξη στήριξης στο νομοσχέδιο που παρουσίασε την Τετάρτη ο βουλευτής των Εργατικών, Τζον Σπέλαρ και με το οποίο θα υπάρξει μεγαλύτερη προστασία των μουσικών σκηνών που απειλούνται από έργα κατασκευής ακινήτων.
Οι περισσότερες από τις μισές μουσικές σκηνές κλείνουν
Στη Βρετανία, δυστυχώς, οι περισσότερες σκηνές κλείνουν και μάλιστα το 35% έβαλαν λουκέτο τα τελευταία δέκα χρόνια, εξαιτίας της ανάπλασης υποβαθμισμένων περιοχών, των τιμών των ενοικίων και των αλλαγών που συνταράσσουν τη μουσική βιομηχανία.
Μάλιστα μία από τις σκηνές που έκλεισαν είναι η θρυλική αίθουσα συναυλιών Astoria το 2009. Παράλληλα πάνω από τους μισούς εκ των 430 χώρων έβαλαν λουκέτο το 2007.
«Τα καλύτερα συγκροτήματα έμαθαν τη δουλειά τους παίζοντας σε μικρές αίθουσες. Εκεί μαθαίνεις τα πάντα: την τεχνική, το παιχνίδι της σκηνής, την αλληλεπίδραση με το κοινό» είπε ο Νικ Μέισον, υποστηρίζοντας το νέο νομοσχέδιο.
«Αν δεν στηρίξουμε τη μουσική σε αυτό το επίπεδο, τότε το μέλλον της μουσικής στο σύνολό της κινδυνεύει», δήλωσε ο Πολ Μακ Κάρτνεϊ.
«Αν είστε μουσικός σήμερα, οι πιθανότητες βιοπορισμού και παραγωγής δίσκων είναι ελάχιστες» τόνισε ο τραγουδιστής της φολκ και ακτιβιστής, Μπίλι Μπραγκ, αναφέροντας ότι τα πρώτα του βήματα τα έκανε σε ένα μπαρ στο Λονδίνο.
Οι σκηνές ελκύουν κόσμο σε κάθε συνοικία της Αγγλίας και όπως είπε χαρακτηριστικά ο βουλευτής στο AFP «θέλω να διατηρηθεί αυτή η ζωντάνια», και τόνισε ότι το νομοσχέδιό του έχει λάβει την υποστήριξη βουλευτών από όλες τις πλευρές.
Να σημειωθεί ότι στην Αγγλία οι μουσικές σκηνές φέρνουν έσοδα 4,5 δισεκατομμυρίων στερλινών ετησίως. Το κλείσιμό τους προκαλεί ανησυχία για τη διαμόρφωση των μελλοντικών γενιών καλλιτεχνών.