Αφιερωμένο στην Αθήνα είναι δημοσίευμα των Financial Times, στο οποίο ο αρθρογράφος συνοδεύει τους αναγνώστες σε ένα οδοιπορικό με στόχο την ανακάλυψη νέων γκαλερί, εστιατορίων και μουσείων.
Με αφετηρία τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου, το ταξίδι ξεκινά με το δημοσιογράφο να περιπλανάται στο ιστορικό κέντρο, όπου αντικρίζει το Ωδείο Ηρώδου του Αττικού.
Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα με τίτλο «Τρεις μέρες – και 3.000 χρόνια ιστορίας – στην Αθήνα», ο ταξιδιώτης βρίσκεται στην καρδιά μας σύγχρονης πόλης, αλλά ταυτόχρονα στις παρυφές ενός εκ των ιστορικών μνημείων της ανθρωπότητας. Στις πύλες του Παρθενώνα, νέοι μουσικοί του δρόμου στολίζουν με νότες τον περίπατο, ζωγράφοι αποτυπώνουν τις στιγμές και τα πρόσωπα των ταξιδιωτών, ενώ οι ταβέρνες της Πλάκας πλαισιώνουν μια σκηνή που θα μπορούσε να έχει βγει από το παρελθόν.
Στην πύλη του Αδριανού, υπάρχει μια επιγραφή από τη μια μεριά της Ακρόπολης που λέει: «Αυτή είναι η Αθήνα, η παλιά πόλη του Θησέα» Από την άλλη πλευρά όμως, η επιγραφή στέλνει ένα διαφορετικό μήνυμα: «Αυτή είναι η πόλη του Αδριανού και όχι του Θησέα».
Λίγα μέτρα παρακάτω, ο δημοσιογράφος βρίσκει ένα πολυτελές εστιατόριο με κουζίνα fusion. «Αυτή είναι η Αθήνα», υπογραμμίζει. «Η συνύπαρξη του αρχαίου με το σύγχρονο».
Στο τριήμερο ταξίδι του ο δημοσιογράφος ταξιδεύει τους αναγνώστες του και τους εξηγεί το απλό σχέδιό του για την ανακάλυψη της πόλης. Η Αθήνα πλέον θεωρείται ιδανικός προορισμός ακόμα και για μια τριήμερη απόδραση.
Στη συνέχεια ο αρθρογράφος προχωρά σε μία σύνοψη της τριήμερης επίσκεψής του:
Ημέρα 1η: Η αρχαία Αθήνα. Με τη συνοδεία ξεναγού, ο οποίος φέρνει στη ζωή τα ερείπια και σκηνές της εποχής του Περικλή. Σκηνές από το 1830, από την σκληρή δουλειά μετά την ανεξαρτησία του έθνους και δυο δεκαετίες αφού ο Λόρδος Έλγιν αφαίρεσε τμήματα του ζωφόρου του Παρθενώνα. «Μπορεί ο ξεναγός να μην αναφέρεται στη διαμάχη… αλλά τα βράχια λένε την ιστορία από μόνα τους». Αν και ο ξεναγός δεν μιλά, ο Γενικός Διευθυντής του Μουσείου της Ακρόπολης δεν κρατιέται και περιγράφει τη ζωφόρο ως «ό,τι πιο τέλειο έφτιαξαν ποτέ ανθρώπινα χέρια».
Ημέρα 2η: Η σύγχρονη Αθήνα. Η δεύτερη μέρα συμπίπτει με την Ημέρα Open House. Ευκαιρία για περιήγηση στα αρχιτεκτονικά ορόσημα της πόλης. Πολλή αρχιτεκτονική, πέρασμα από το Εθνικό Θέατρο και φαγητό σε ένα όμορφο εστιατόριο στα σοκάκια κάτω από την πλατεία Συντάγματος.
Ημέρα 3η: Το πάντρεμα των δύο στοιχείων. Λιμάνι του Πειραιά. Προορισμός η Ύδρα. Λίγη ώρα εν πλώ στον Σαρωνικό και από εκεί στο πνευματικό σπίτι του Leonard Cohen. Καμία απορία για το γιατί επέλεξε το νησί, και γιατί εκεί έγραψε τους στίχους και τα θρυλικά του τραγούδια. Ένα νησί όπου απαγορεύονται τα αυτοκίνητα. Παραμένει ο τόπος της ποίησης και των ονείρων. Βουτιές, φιλοσοφική συζήτηση, και πάλι φαγητό.
Ο δρόμος της επιστροφής ξεκινά και ο δημοσιογράφος αναφέρει ότι στην Αθήνα «3000 χρόνια ιστορίας χωρούν σε τρεις ημέρες».